آموزش بدلیجات رزینی

بدلیجات و جواهرات جزو وسایل مورد علاقه هر خانمی است. خرید بدلیجات مختلف برای ایشان بسیار لذت بخش است اما ساخت زیورآلات نیز انتخابی بسیار عالی است. با انجام این کار نه تنها افراد می توانند بدلیجات خود را طبق سلیقه و علاقه شخصی خود ساخته و طراحی کنند بلکه سرگرمی خلاقانه ای نیز برای خود به وجود می آورند. با ساختن بدلیجات می توانید برای مناسبت های مختلف آن ها را به افراد دیگر هدیه دهید. بدلیجات دست ساز از ابزار یا مواد مختلفی ساخته می شوند.

بدلیجات رزینی یکی از انواع بسیار زیبا و پر طرفدار زیورآلات هستند که افراد زیادی به یاد گرفتن نحوه ساخت و درست کردن آن ها علاقه دارند. بدلیجات رزینی همانطور که از اسم آن پیدا است از جنس رزین یا صمغ هستند. اگر شما نیز از علاقه مندان بدلیجات هستید و ساختن زیورآلات دست ساز برایتان جذاب است، اطلاعات مورد نیاز خود را در سایت زودیکا کسب کنید. شما عزیزان می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت سرویس بدلیجات شبیه طلا از برندهای معتبر و خوشنام به این سایت مراجعه نمایید.

برای ساخت زیورآلات رزینی به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای ساخت زیورآلات رزینی به چه وسایلی نیاز داریم؟


اولین چیزی که لازم است درباره رزین بدانید این است که این ماده بنا بر شیوه پردازش، انواع مختلفی دارد. برای تهیه بدلیجات رزینی می توانید از انواع رزین های اپوکسی، پلی استر یا UV استفاده کنید. رزین اپوکسی ماده ای با سطح براق و خیره کننده است. به همین خاطر برای ساخت گوشواره، گردنبند و دستبند گزینه ای بی نقص خواهد بود. برای استفاده از رزین اپوکسی لازم است تا آن را با مقدار مناسبی از ماده سفت کننده ترکیب کنید.

رزین پلی استر از میان انواع رزین، از همه زودتر خشک می شود و از همه محکم تر است. دقت کنید که این نوع از رزین مخصوص ساخت زیورآلات نیست و بیشتر برای ساخت قایق یا ساختمان به کار می رود. برای این نوع از رزین نیز باید از ماده سفت کننده استفاده شود.

سومین نوع از رزین ها، رزین UV است. این مدل بسیار کاربردی است و تنها نوع از رزین است که به هیچ گونه ماده ای برای ترکیب شدن نیاز ندارد، کافی است برای سفت شدن رزین یو وی در معرض اشعه فرابنفش لامپ های مخصوص قرار بگیرد. رزین یو وی را تنها می توان به طور نازک و لایه لایه در قالب گذاشت.

از آنجایی که قطعات بدلیجات در ابعاد کوچک ساخته و طراحی می شود، استفاده از این نوع رزین نیز برای ساخت انواع زیورآلات ممکن است. موادی و وسایلی که برای ساخت بدلیجات رزینی نیاز خواهید داشت عبارت است از قاب سیلیکونی با شکل مورد نظر، ست رزین اپوکسی، اکسسوری برای تزیین دستبندها، چسب فوری، مروارید یا کریستال تزیینی، سمباده، ماده خشک کن، الکل، ماژیک، رنگ و کش.

چگونه به کمک رزین اپوکسی بدلیجات زیبا بسازیم؟

چگونه به کمک رزین اپوکسی بدلیجات زیبا بسازیم؟


برای تهیه بدلیجات با رزین در ابتدا باید به پشت قالب سیلیکونی، چسب پهن بچسبانیم تا موادی که استفاده می شود از قالب عبور نکنند. در مرحله اول باید داخل ظرفی حدود پانزده میلی متر رزین و در ظرف دیگری حدود هفت میلی متر سفت کننده بریزید. پس از آن یک قطره از رنگ تیله ای مات را به رزین اضافه کنید و آن ها را به خوبی هم بزنید تا باهم مخلوط و یک دست شوند.

اگر بخواهید رنگ رزینتان پر رنگ تر یا براق تر باشد می توانید یک قطره رنگ دیگر به آن اضافه کنید. بعد از آن باید ماده های جدا از هم را درون یک ظرف بزرگ تر ریخته و آن ها را باهم دوباره مخلوط کنید. بعد از این کار باید ماده مخلوط شده را به مدت پنج دقیقه کناری قرار دهید تا حباب هایی که داخل آن ایجاد شده اند از بین بروند.

حال باید با استفاده از یک وسیله مناسب همچون قاشق پلاستیکی یا چوب بستنی این ماده را به روی قسمت های مختلف قالب پخش کنید. قسمت های قالب را به صورت یکی در میان از رزین پر کنید و چند دقیقه اجازه دهید تا خشک شوند. زمانی که رزین ها کاملا خشک شدند، می توانید چسب هایی که از قبل به قالب چسبانده بودید را جدا کنید.

در این مرحله باید رزین های خشک شده را از قالب سیلیکونی به آرامی جدا کنید. اگر قسمتی از قطعه رزینی ساخته شده شما تیز یا زبر شده بود، آن قسمت را با استفاده از سنباده و آب صاف کنید. حالا که قطعات رزینی شما آماده شده است می توانید آن ها را تبدیل به بدلیجات مورد نظرتان کنید. با دانستن اینکه قطعه رزینی قرار است به چه نوع زیورآلاتی تبدیل شود، قسمت مناسب قطعه را انتخاب و در آن سوراخ ایجاد کنید. می توانید محل مورد نظر را با ماژیک مشخص کنید.

بعد از اینکه کار آماده سازی قطعات تمام شد علامت های ماژیک را می توانید با الکل پاک کنید. اگر قرار است با قطعات رزین دستبند بسازید ابتدا کشی که از قبل آماده کرده اید را به اندازه مچ دست خود برش دهید و سپس از سوراخ های قطعات رزین عبور دهید.

جمع بندی
در این مقاله روش ساخت زیورآلات رزینی را برایتان توضیح دادیم. این گونه بدلیجات از زیباترین انواع بدلیجات هستند و طرفداران زیادی نیز دارند. اگر شما نیز به بدلیجات علاقه مند هستید، می توانید برای خرید آنلاین زیورآلات به وب سایت زودیکا مراجعه کنید.

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه