چند روز بعد از سوراخ کردن گوش میتوان گوشواره انداخت

یکی از کارهای رایج بین خانم ها و حتی مردان سوراخ کردن گوش است که امروزه در دنیای مد و زیبایی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. از گذشته تا به امروز روش های متفاوتی برای این کار بوده که امروزه بیشتر با سوزن های مخصوص توخالی که به صورت تفنگ هستند انجام می شود. اکثر افراد برای سوراخ کردن گوش، قسمت نرم و لاله آن را ترجیح می دهند که زمان بهبود آن متفاوت است. اما به طور کلی در اکثر مواقع پس از گذشت 6 تا 10 هفته پس از سوراخ کردن، زخم گوش بهبود پیدا می کند.

امروزه گوشواره های بسیار متنوعی طراحی و تولید می شوند که هر فرد متناسب با نیاز و سلیقه خود می تواند بهترین نوع آن را انتخاب نمایند. در واقع پرسینگ گوش یکی از عمل های زیبایی است که بسیار ترند شده و اکثر افراد از این روش برای زیباتر کردن چهره و استایل خود استفاده می کنند. به طور کلی این سوال برای بیشتر افراد به وجود می آید که چند روز بعد از سوراخ کردن گوش میتوان گوشواره انداخت؟ در اینجا قصد داریم پاسخ این سوال را به طور کامل ارائه دهیم. با زودیکا همراه باشید.

بعد از سوراخ گوش چه پمادی استفاده کنیم

همانطور که گفته شد روش های متفاوتی برای این عمل وجود دارد که باید کم خطرترین آن را انتخاب کرد زیرا در صورت انتخاب ناصحیح روش، گوش عفونت می کند و ممکن است بیماری های خطرناکی به فرد منتقل شود. البته مراکز و سالن های بسیاری وجود دارد که به صورت کاملا بهداشتی و با دستگاه های مخصوص این کار را انجام می دهند که بلافاصله گوشواره های مخصوصی را به گوش آویزان می کنند و پس از بهبود زخم می توان آن را با گوشواره دلخواه تعویض کرد.

بعد از سوراخ گوش چه پمادی استفاده کنیم

سوراخ کردن گوش با آنژیوکت

استفاده از آنژیوکت یک روش غیرمعمول و خطرناک برای سوراخ کردن گوش است. این روش در جایگاه‌های بهداشتی مرسوم مورد تایید نیست و ممکن است به سلامتی گوش و بافت اطراف آسیب برساند. در این روش یک سوزن آنژیوکت از طریق سوراخی که در گوش مشخص شده است، با فشار زیاد عبور می‌کند و گوش سوراخ می شود، سپس گوشواره به وسیله آنژیوکت به داخل گوش قرار می‌گیرد.  این روش ممکن است با خطرات مختلفی از جمله عفونت، خونریزی، و حتی آسیب به گوش داخلی همراه باشد. توصیه می‌شود که برای هرگونه مداخله در سوراخ کردن گوش، به پزشک یا کارشناس بهداشت مراجعه کرده و از روش‌های استاندارد و بهداشتی استفاده کنید.

سوراخ کردن گوش با آنژیوکت

بعد از سوراخ گوش چه پمادی استفاده کنیم

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد بهتر است برای این عمل به مراکز معتبر مراجعه نمایید و با رعایت نکات مهم به التیام زخم کمک کنید. یکی از نکات مهم پس از سوراخ کردن گوش استفاده از پمادهای مخصوص است که می توانند در این امر بسیار تاثیر گذار باشند. در نتیجه این سوال برای افرادی که اقدام به این عمل می کنند پیش می آید که بعد از سوراخ گوش چه پمادی استفاده کنیم؟

طبق بررسی های انجام شده پس از این عمل باید حداقل تا 2 روز هر ساعت یک بار از پماد تتراسایکلین استفاده نمایید. البته دقت داشته باشید برای زدن این پماد باید ابتدا دست های خود را با شوینده های مخصوصی که آنتی باکتریال هستند به خوبی بشویید و با پارچه ای تمیز کاملا خشک کنید. در واقع با این کار از انتقال عفونت جلوگیری می کنید و کمک می کنید در کمتر از 6 هفته زخم آن بهبود پیدا کند.

البته علاوه بر پماد باید به جنس و مدل گوشواره انتخابی نیز دقت کنید. زیرا برخی از فلزات می توانند سبب تحریک زخم شوند و ایجاد تورم و قرمزی کنند. البته ناگفته نماند پماد جنتامایسین نیز می تواند اثر درمانی بسیار خوبی داشته باشد که دوره درمان آن نیز همانند تتراسایکلین است. برخی افراد ترجیح می دهند از درمان های خانگی استفاده کنند از این رو به جای پمادهایی که به آن ها اشاره شد از آب و نمک رقیق استفاده می کنند که این کار نیز بی تاثیر نیست. اما توصیه می شود پس از این کار برای التیام بیشتر و جلوگیری از ایجاد عفونت از دو پماد تتراسایکلین یا جنتامایسین استفاده کنید.

بعد از سوراخ گوش چه پمادی استفاده کنیم

چند روز بعد از سوراخ کردن گوش گوشواره بندازیم؟

چند روز بعد از سوراخ کردن گوش گوشواره بندازیم؟ این سوال برای بیشتر افراد به وجود می آید و بهتر است قبل از انجام این عمل به آن دقت کنید. در بازار انواع گوشواره با جنس (طلا، نقره، استیل، بدل و ...)، در مدل های مختلف مانند: (آویزی، میخی، مغناطیسی، مرواریدی، کریستالی و ...)، سایزهای کوچک، بزرگ و بلند وجود دارد. هر فرد پس از این عمل می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند. اما باید بدانید که بلافاصله پس از سوراخ کردن نمی توان از این گوشواره ها استفاده کرد و باید اجازه داد زخم آن به خوبی بهبود پیدا کند. پس از آن می توانید گوشواره مورد علاقه خود را استفاده کنید. دستگاه های سوراخ کننده گوش به گونه ای طراحی شده اند که بسته به نوع پیرسینگ پس از سوراخ کردن از حلقه های مخصوص استفاده می کنند تا سوراخ بسته نشود. بعد از حداقل 21 روز می توانید گوشواره مورد علاقه خود را بندازید.

محصولات پیشنهادی
دیدگاه‌ها  
سلام چه مراقبت‌های بعد از سوراخ‌کردن گوش لازم است؟
سلام استفاده از آنتی بیوتیک، سرم شستشو و در نهایت رعایت نکات بهداشتی تا چند هفته پس از سوراخ کردن لازم است تا زخم ها بهبود یابند و گوشواره اصلی خود را بیندازید.
سلام و درود واقعیت این است که هیچ محدودیت سنی برای سوراخ کردن گوش وجود ندارد و شما می‌توانید در هر سن و سالی برای سوراخ کردن گوش اقدام کنید، اما لازم است بدانید سوراخ کردن گوش نوزادان ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد.
سلام بهترین زمان برای سوراخ کردن گوش چه زمانی است؟
نوشتن دیدگاه