وزن مناسب گوشواره برای گوش

گوشواره همان چیزی است که شما برای کامل کردن استایل خود به آن نیاز دارید، گوشواره ها تاریخچه بلند بالایی دارند که از قدیم نیز مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته بودند و به منظورهای گوناگون از آنان استفاده می کردند.
از این رو با نگاهی به تاریخ به سیر تحول این اکسسوری جذاب پی خواهید برد و متوجه دگرگونی فرم آن ها در طول زمان خواهید شد.
برای مثال در زمان های گذشته استفاده از گوشواره های سنگین وزن آهنی برای برده هایی که در بازارها فروخته می شدند و از آن ها در کارهای سخت کشاورزی و دامداری استفاده می کردند بسیار رایج بود، پس از دوره ای توجه قشر مرفه به این اکسسوری جلب شد و آنان با طراحی گوشواره های سبک تر و از جنس فلزاتی همچون طلا، استقبال بی نظیری از آن کردند تا اینکه این اکسسوری ها به عصر حاضر رسیده اند.
گوشواره ها همانقدر که می توانند در زیبایی چهره شما تأثیر بگذارند و گوش های شما را از همیشه زیباتر جلوه دهند، از طرفی با انتخاب نادرست می توانند سبب پارگی گوش شما نیز شوند، به همین خاطر بسیار توصیه شده است که از گوشواره ها با مدلی استفاده شود که از نظر وزنی برای گوش شما مناسب باشد. برای اطلاع از قیمت انواع زیورآلات همچون قیمت گوشواره بخیه ای کوتاه می توانید به سایت زودیکا مراجعه کنید. 

وزن مناسب گوشواره برای گوش

اگر شما از گوشواره ای استفاده کنید که وزن آن به نسبت جثه شما بالا باشد، علاوه بر پاره شدن سوراخ گوش شما، احساس سنگینی و آزاردهنده آن در تمام طول روز با شما همراه خواهد بود و گوش شما با آن راحت نخواهد بود.

راهنمای انتخاب گوشواره با وزن مناسب

گوشواره هایی که در بازارها می بینید، اغلب از جنس های مختلفی هستند؛ همچون:

  • طلا
  • نقره
  • برنجی
  • تیتانیوم
  • چوبی
  • استیل
  • آهن
  • و ...

هر کدام از این فلزات بسته به چگالی که دارند از وزن های مختلفی برخوردار هستند، اما این به چه منظور است؟
شما اگر یک مدل مشخص از گوشواره را در سایز یکسانی با فلزات بالا بسازید، هر کدام به دلیل چگالی متفاوت، وزن مختلفی خواهند داشت، از این رو انتخاب جنس گوشواره در وزن آن بسیار تأثیر دارد و نقش اصلی را دارد.

راهنمای انتخاب گوشواره با وزن مناسب

به همین دلیل بهتر است ابتدا گوشواره ای که تصمیم دارید بخرید را تست کنید و سپس آن را خریداری کنید.
با ما همراه باشید تا نکاتی در جهت راهنمای انتخاب درست گوشواره بر اساس وزن آن بپردازیم:

  • در بین گوشواره ها، اغلب گوشواره های میخی سبک ترین هستند، این دسته از گوشواره ها به شکلی هستند که روی گوش شما آویزان نمی شوند بلکه همچون مدل میخ داخل گوش شما می روند.
    از این رو برای نوزادان و کودکان، این انتخاب درست تری است، زیرا جدا از وزن کمی که دارند، برای کودکان ایمن تر است از این جهت که آنان حین بازی به صورت ناخودآگاه نمی توانند آن ها را بکشند و در نهایت سبب پارگی گوش شوند.
    البته این در مورد تمامی گوشواره های میخی صدق نمی کند، امروزه گوشواره های میخی زیادی در بازارهای وجود دارند که طرح های آن ها بسیار بزرگ است، این مدل از گوشواره ها برای افرادی با صورت های متوسط گزینه بهتری هستند.

راهنمای انتخاب گوشواره با وزن مناسب

  • اگر استخوان بندی صورت شما ریز است، استفاده از گوشواره هایی که نازک یا صاف هستند و به عبارتی طرح های شلوغ ندارند و وزن آن ها نیز سبک است، می تواند انتخاب درست تری باشد، اما اگر قصد دارید از گوشواره های بزرگ استفاده کنید، توصیه می کنیم به سراغ مدل های چوبی بروید زیرا حتی مدل های بزرگ و ضخیم آن ها از نظر وزنی سبک هستند.
  • اگر استخوان بندی شما درشت است، شما می توانید از گوشواره هایی استفاده کنید که ضخیم هستند و از لحاظ وزنی نیز معمولاً زیاد هستند. البته گفتنی است که این موضوع زمانی برای شما صدق می کند که هنگام آویز کردن گوشواره، گوش شما حس آزاردهنده ای را تجربه نکند.
  • برای استخوان بندی های متوسط بسته به اینکه فرم صورت چگونه است می توان گوشواره مناسب را انتخاب کرد، اما اغلب گوشواره هایی با وزن معمولی نه زیاد سنگین نه زیاد سبک می تواند برای فرد مناسب باشد.
    البته این دسته بندی بسیار گسترده است زیرا بر اساس مدل های صورت، فرم گوش ها، مدل موها و ... نیز می توان به انتخاب درست تری برای خرید گوشواره رسید و با دید بهتری گوشواره مورد نظر خود را خریداری کرد.
نوشتن دیدگاه