پابند زنانه نماد چیست

پابندها از قرن‌ها پیش یکی از اجزاء اصلی بسیاری از مراسم‌ها به شمار می‌رفته اند. یکی از زیورآلاتی که نه متعلق به بانوان است و نه آقایان، خلخال است. خلخال‌هایی آمیخته با فرهنگ‌های مختلف و ترکیب کمی مدرنیته را می‌توانید از زودیکا تهیه کنید. در این مقاله در ارتباط با پابند زنانه، تاریخچه آن و این که خلخال نماد چیست توضیحات کامل داده شده است. در ادامه این مقاله، با ما در سایت زودیکا همراه باشید.

تاریخچه پابند زنانه

تاریخچه پابند زنانه


پابند در فرهنگ‌های مختلف تاریخچه‌‌ای به اندازه آن فرهنگ دارد. از هند گرفته تا ایران، از ایران تا روم، در دوره‌های باستانی و گذشته از این وسیله تزئینی به طور گسترده استفاده شده است.
پابند در زبان هندی «نُپور» و «پاتیلو» خوانده می‌شود. قرن هاست که این وسیله در هندوستان به کار گرفته می‌شود. در فرهنگ هندی بستن پابند نماد‌های متفاوتی دارد. نمادهایی که وابسته به نوع پابند هستند. در مراسم‌های مهم این فرهنگ، همچون مراسم دعا یا عروسی از پابند به عنوان یکی از لوازم زینتی مهم استفاده می‌شود.
خلخال یا همان پابند در فرهنگ مصری نیز پیشینه‌‌ای گسترده دارد. در اصل این آمریکایی‌ها بودند که پابند‌ها را به دنیای مدرن امروز وارد کردند. از دهه ۱۹۳۰ تا امروز در آمریکا از پابند به عنوان یک وسیله زینتی استفاده می‌شود. البته به یاد داشته باشید که در تمام این فرهنگ‌ها، طرح‌ها و انواع مختلفی از پابند استفاده می‌شود که نمادهای متفاوتی دارد.
پابند در اروپا نیز جایگاه خاصی دارد، البته استفاده از خلخال در کشورهای اروپایی به عصر برنز باز می‌گردد. بسیاری زادگاه پابندهای اروپایی را کناره‌های رود دانوب می‌دانند.
جالب است بدانید اولین پابندها در مصر کشف شدند. زمانی که باستان شناسان می‌خواستند آرامگاه‌های سومری‌ها را تخلیه کنند، اولین پابندها کشف شدند. طی این کشف پابندهایی با استفاده از سنگ‌های قیمتی و فلزات گران بها کشف شدند. در کنار این‌ها برخی پابندهای ساده‌تر نیز کشف شد.
در بسیاری از تمدن‌ها، پابندها نماد ثروت و خانواده‌های اصیل بوده است. برای مثال در مصر و ایران باستان پابندهایی که دور مچ پا بسته می‌شدند، نماد تمول و منزلت اجتماعی زنان بوده است. برده‌ها در این تمدن‌ها از پابندهای فلزی، چرمی یا استخوانی استفاده می‌کردند.

معنی بستن پابند، پابند نماد چیست؟

معنی بستن پابند، پابند نماد چیست؟


همانطور که اشاره کردیم پابندها در فرهنگ‌های متفاوت، نشان دهنده نمادهای متفاوتی هستند. با این حال در یک دید کلی می‌توان بستن پابند را به معنی شیفته کردن دانست.
مصر یکی از اصیل‌ترین فرهنگ‌هایی است که بستن پابند در آن هنوز هم رایج است. بستن پابند در این کشور به معنی ثروت و جایگاه اجتماعی است، حتی امروز نیز برخی بزرگان صنایع مختلف، در این کشور از پابندهای مدرن استفاده می‌کنند.
جالب است بدانید در بسیاری از فرهنگ‌ها بستن پابند نماد تاهل است. اگر بانویی را در هندوستان مشاهده کردید که پابند را در پای چپ خود بسته است، او متاهل است. اگر پابند در پای راست او بود بانو مجرد است.
با این حال در اکثر کشورهای امروز بستن پابند، تنها به منظور افزایش زیبایی است. پابندهای امروز تنوع بیشتری پیدا کرده اند. این تنوع موجب شده نمادهای بیشتری به پابندها افزوده شود.
برای مثال نماد میمون، امروزه به طور گسترده در پابندها مورد استفاده قرار می‌گیرد. میمون‌ها نماد حیوانات اجتماعی هستند. از دیگر ویژگی‌های میمون‌ها می‌توان به زیرکی و تمایل به دریافت اطلاعات تازه اشاره کرد. به طور کلی استفاده از میمون در زیورآلات و پابندها نماد زیرکی، شیطنت و اجتماعی بودن است.
از دیگر نمادهایی که امروزه به طور گسترده در پابندها دیده می‌شود، می‌توان به بی‌نهایت اشاره کرد. بینهایت مفهومی شبیه به قلب دارد. با این تفاوت که به معنی عشق حقیقی و پایدار است. با این حال بسیاری بدون این که بدانند از زیورآلات با این نماد استفاده می‌کنند.
خرید پابند زنانه از یک مرکز معتبر نیازمند این است که بدانید به دنبال چه چیزی هستید. روزانه هزاران اکسسوری در دنیا به فروش می‌رسد. تنها افرادی از خرید این اکسسوری‌ها راضی هستند که بدانند به دنبال چه چیزی می‌گردند. با کمک گرفتن از مشاوران سایت زودیکا می‌توانید به سادگی به این هدف دست پیدا کنید.

 

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه