جواهرات متناسب با رنگ پوست

درخشش و وقار زمانی به سوی شما می‌آیند که پوشش شما با رنگ پوستتان همخوانی داشته باشد. یک استایل درخشان استایلی است که جواهرات آن مناسب با رنگ پوست و کاربرد در مکان انتخاب شده باشند. در ادامه این مقاله به برسی چند قانون مهم دنیای مد می‌پردازیم. در ادامه این مقاله، با زودیکا همراه باشید.

انتخاب زیورآلات مناسب

زیورآلات از جمله معدود لوازمی است که درست در کنار پوست شما قرار می‌گیرد. همخوانی زیورآلات با پوست، می‌تواند زیبایی شما را چشمگیر‌تر کند. با این حال به منظور انتخاب زیورآلات مناسب باید رنگ پوست خود را بیشتر بشناسید.

انتخاب زیورآلات مناسب
زمانی که به رگ‌های مچ دست نگاه می‌کنید، چه رنگی می‌بینید؟

  • اگر رنگ رگ‌های شما سبز یا مایل به سبز است شما پوستی گرم دارید. رنگ گرم پوست به معنی تمایل زیاد آن به ته مایه‌های زرد، هلویی و طلایی است.
  • در صورتی که رگ‌های شما آبی یا بنفش هستند، پوست شما طبع سردی دارد. به طور کلی رنگ‌هایی که مایه‌‌ای از صورتی یا قرمز و آبی دارند، برای این پوست‌ها مناسب‌تر به نظر می‌رسند.
  • نوع سوم زمانی است که نتوانید رنگ را تشخیص دهید. در این حالت یا شما نتوانسته‌‌اید رنگ را تشخیص دهید، یا پوست شما تن خنثی دارد! بسیاری از پوست‌ها رنگی بین آبی و سبز دارند. این پوست‌ها دارای تن خنثی هستند.
    حالا که تناژ رنگ پوست خود را شناسایی کردید، بهتر است کمی عمیق‌تر به بررسی آن بپردازید. پوست صورت شما گندمگون است یا سفید؟ هر کدام از این پوست‌ها نیاز به جواهرات متفاوتی دارند.

انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست و کاربرد

انتخاب جواهرات بر اساس رنگ پوست و کاربرد

اینکه جواهرات خود را براساس رنگ پوست و آن چه که نیاز دارید انتخاب کنید، باعث جلوه بیشتر جواهرات می‌شود. البته به این نکته هم دقت داشته باشید که برخی افراد ممکن است در قسمت های مختلف بدن، تنوع رنگی داشته باشند. برای مثال ممکن است مچ دست‌ها کمی تیره‌تر از سایر قسمت‌ها باشد.
پوست‌هایی که رنگ‌های گرم دارند بهتر است از جواهرات طلایی و زرد استفاده کنند. نگین‌های سبز، زرد، نارجی، قرمز، قهوه‌‌ای و هلویی، نگین‌های زیبایی برای این پوست‌ها به شمار می‌روند. اگر هم علاقمند به سنگ‌های قیمتی هستید، بهتر است به سراغ یاقوت و کوارتز زرد یا اوپال و زیرکن بروید.
بانوان با پوست‌های رنگ سرد بهتر است از طلای سفید استفاده کنند. سنگ‌ها و نگین‌های قرمز، آبی، سبز و بنفش در کنار نگین‌های رنگ روشن، همانند سفید و کرمی، بهترین گزینه برای این افراد هستند. در دنیای سنگ‌های قیمتی نیز یاقوت کبود، تانزانیت، آمیتیس و عقیق آبی ترکیب خوبی با این پوست‌ها تشکیل می‌دهند.
رنگ‌های خنثی در انتخاب جواهرات خوش شانس‌تر هستند. این افراد می‌توانند از تمام قوانین انتخاب رنگ و سنگ قیمتی فرار کنند. چرا که پوست آن‌ها ترکیبی از رنگ سرد و گرم در کنار هم است.

انتخاب جواهرات بر اساس کاربرد

حال که جواهرات خود را براساس رنگ پوست انتخاب کردید بهتر است فیلتر را کمی گسترده‌تر کنید. در هر مجلسی نمی‌توان از هر جواهراتی استفاده کرد.

  • در صورتی که جواهرات را برای محل کار انتخاب می‌کنید، باید بدانید سادگی در کنار زیبایی ایستاده است. در این فضاهای کمی جدی، بهتر است از جواهرات ساده‌‌ای استفاده کنید که چندان گران قیمت یا بزرگ نیستند. البته در محیط‌های کاری صمیمی‌تر می‌توانید کمی هم از شخصیت خود مایه بگذارید. می‌توانید از گوشواره‌های بلند یا دست بند‌های رنگی استفاده کنید.

انتخاب جواهرات بر اساس کاربرد

  • دورهمی‌های دوستانه ساخته شده‌‌اند تا هنجارها را بشکنند. یکی از مهم‌ترین کاربرد جواهرات که باید در این مکان‌ها در نظر داشته باشید، شخصی بودن استایل است. تنها لازم است لباس شما با جواهراتتان همخوانی داشته باشد.
  • اگر بخواهید از جواهرات برای مراسم‌های رسمی استفاده کنید نیز، لازم است نگاهی به لباستان بیندازید. در این مراسم‌ها اشکالی ندارد کمی بدرخشید. بنابراین اگر لباس ساده دارید، تلاش کنید از سنگ‌های بزرگ یا الماس‌های کنار هم استفاده کنید. اگر لباس شما کار شده است نیز می‌توانید گوشواره‌های چلچراغ یا دستبند‌های پر زرق و برق را به کار بگیرید.
  • در مهمانی‌های شام بهتر است چندان جلب توجه نکنید. مهمانی‌های شام که افراد مهمی سر میز هستند یا کمی جو سنگین است، بهتر است از جواهراتی استفاده کنید که در عین شیک بودن از رنگ‌های مخالف رنگ لباستان در آن‌ها استفاده شده است. برای مثال یک لباس مردانه مشکی با ساعتی که دور طلایی و درون آن مشکی است ترکیبی رویایی می‌سازد.

درست است که دنیای جواهرات مردانه با جواهرات بانوان تفاوت‌های بنیادی دارد، اما انتخاب جواهرات براساس کاربرد آن‌ها یکسان است. یک ساعت شیک برای یک آقای شیک پوش همان قدر مهم است که گردنبندها برای بانوان مهم هستند. از این رو، در انتخاب جواهرات براساس کاربرد، به ساعت دید ویژه‌‌ای داشته باشید.
با وجود تمام این‌ها، باز هم توصیه ما این است که خودتان باشید. انتخاب جواهرات براساس رنگ پوست و کاربرد تنها چند قانون ساده دنیای مد هستند که گاهی می‌توان آن‌ها را زیر پا گذاشت. علاوه بر این، می توانید به سایت زودیکا مراجعه کنید؛ گالری بدلیجات زودیکا، به شما در ساختن یک استایل رویایی کمک می‌کند.

 

نوشتن دیدگاه