ترخیص بدلیجات

بدلیجات از جمله محصولاتی است که به دلیل استقبال بالایی که دارد از فروش بسیار بالایی نیز برخوردار است. بخش عمده ای از این محصول به صورت تولید داخلی و بخش دیگر آن به صورت وارداتی از کشور هایی مانند چین، هند، امارات، ترکیه و ... وارد می شود. محموله کالاهایی که به کشور وارد می شود باید ابتدا در گمرک ترخیص شوند. ترخیص کردن این محموله ها دارای روالی است که شرکت ها و تاجران وارد کننده باید با آن آشنا باشند. هر چه روال ترخیص بدلیجات با دقت و روال قانونی انجام بگیرد محموله شما زودتر ترخیص می شود. بسیاری از تاجرانی که در این زمینه فعالیت می کنند برای این‌که ترخیص کالاهایشان با سرعت بیشتری انجام شود از طریق شرکت های فعال در این زمینه اقدام می کنند. این شرکت ها با سرعت و آگاهی که به قوانین بازرگانی و گمرکی دارند می توانند تمامی کار های مربوط به ترخیص کالا را به صورت حرفه ای و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند. اگر تاجر هستید و یا قصد دارید که بدلیجات وارد کنید، باید به حقوق گمرکی برای وارد کردن این محصولات آشنایی کامل داشته باشید، پس این مطلب از بدلیجات زودیکا را مطالعه کنید.

ترخیص بدلیجات

گمرک تخصصی بدلیجات کدام است

تقاضا بالای بدلیجات باعث شده است که این محصول با رقابت بالای فروش مواجه باشد. تاجران و وارد کنندگان این محصول در صدد آن هستند تا بتوانند حجم محصولات وارداتی خود را بیشتر کنند. تاجران و شرکت های وارد کننده این محصولات از کشور های دیگر با حجم های بالا و به صورت عمده انواع بدلیجات را به کشور وارد می کنند. در مرحله بعد این محصولات باید از طریق گمرک ترخیص شوند. برخی از کالاهای وارداتی به کشور از طریق گمرک های اختصاصی خارج می شوند که این موضوع باعث شده است عملیات ترخیص این محصولات با سرعت بیشتر انجام بگیرد. در ادامه برخی از گمرکات اختصاصی برای بدلیجات معرفی شده اند که عبارتند از :

  • گمرک فرودگاه امام خمینی
  • گمرک سهلان
  • گمرک اصفهان
  • گمرک مشهد
  • گمرک یزد

این گمرک ها به طور اختصاصی برای انجام امور به ترخیص بدلیجات تاسیس شده اند. تاجران وارد کننده بدلیجات می توانند برای تسریع در عملیات اخراج محصولات خود از یک ترخیص کار گمرک راهنمایی بگیرند.

گمرک تخصصی بدلیجات کدام است

روال ترخیص بدلیجات چیست

ترخیص بدلیجات از گمرک بهتر است که توسط افراد با تجربه و مشاوران این امر انجام شود تا مشکلی پیش نیاید. اگر بدون تجربه و بدون آشنایی با این موارد نسبت به ترخیص بدلیجات اقدام نمایید ممکن است که با مشکلات زیادی رو به رو شوید و یا حتی کالای مورد نظر شما در انبار گمرک توقیف شود. زمانی که کالای مورد نظر شما به گمرک می رسد و قصد دارید که آن را ترخیص کنید باید روال ترخیص آن را بدانید. بدلیجات در کشور ما دارای چندین گمرک اختصاصی است. برای ترخیص این محصول باید از طریق گمرک های اختصاصی آن اقدام شود.
خوشبختانه شرکت های بسیاری در زمینه ترخیص کالا با آشنایی کامل به قوانین گمرکی وجود دارند که می توان با کمک آن ها عملیات ترخیص را سریع تر کنید.

روال ترخیص بدلیجات چیست

اولین مرحله برای ترخیص بدلیجات این است که مدارک مورد نظر را به طور کامل تهیه کنید. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • بارنامه کالا ( اطلاعات کالای مورد نظر )
  • برگه ترخیص ( تسویه حساب وارد کننده با شرکت حمل کالا )
  • برگه ثبت سفارش کالا
  • پیش فاکتور یا پروفرما
  • سند صدور کالا
  • بیمه نامه
  • گواهی نامه بازرسی
  • قبض انبارداری
  • اظهار نویسی

در مرحله اول مدارک مورد نظر به متصدیان گمرک تحویل داده می شود و طبق آن ها اظهارنامه ای تنظیم می شود. تنظیم اظهارنامه باید با دقت و توجه بسیاری انجام شود. قبل از ترخیص کالا تمامی مواردی که در اظهارنامه ثبت می شوند باید با کالاهای مربوط و مشخصات آن ها مطابقت داشته است. در صورت مغایرت در اظهار نامه و مشخصات کالا فرآیند خارج کردن بدلیجات با مشکل مواجه می شود.

روال ترخیص بدلیجات چیست

آیا برای بدلیجات ارز نیمایی تخصصی داده می شود

استفاده از ارز نیمایی در بازار های مالی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این ارز در یک سامانه به نام نیما معامله می شود. در این سامانه وارد کنندگان و صادرکنندگان کالا برای خرید و فروش ارز اقدام می کنند. نیما مخفف عبارت نظام یکپارچه معاملات ارزی است. اغلب شرکت هایی که اقدام به واردات یا صادرات کالا دارند از این سامانه استفاده می کنند. ارز نیمایی برای بسیاری از کالا های اساسی و پایه مورد استفاده قرار می گیرد. برای اطلاع از این‌که با چه شرایطی و چگونه ارز نیمایی به واردات بدلیجات تعلق می گیرد باید با مشاوران و کارشناسان مربوطه مشورت کنید. واردات بدلیجات با استفاده از ارز نیمایی دارای مزایایی از جمله انجام عملیات ها به صورت آنلاین، بهبود وضعیت صادرات شرکت های تجاری، دسترسی راحت به صرافی ها و ... است.

آیا برای بدلیجات ارز نیمایی تخصصی داده می شود

تعرفه ترخیص برای زیور آلات بدلی از گمرک

فرآیند های مشخصی برای ترخیص هر نوع کالایی در کشور وجود دارد. در این فرآیند ها هزینه های مشخصی برای هر مرحله از ترخیص کالا وجود دارد و برخی از این هزینه ها عبارتند از:

  • سود بازرگانی
  • بهای CIF
  • هزینه های انبار داری
  • هزینه تخلیه کالا
  • هزینه اضافه شده نیم درصد
  • 9 درصد ارزش افزوده

هر کدام از موارد بالا دارای تعرفه هایی در گمرک کشور هستند. قابل توجه است که این هزینه ها با توجه به عوامل متفاوتی قابل تغییر هستند. این هزینه ها به طور سالیانه و حتی در مقاطع زمانی کوتاه تر دچار تغییراتی می شوند. پرداخت این تعرفه ها بعد از تکمیل ثبت سفارش بازرگانی و به صورت الکترونیکی صورت می گیرد بعد از آن اسناد به صورت پرینت به ماموران گمرک تحویل داده می شود تا بقیه مراحل، روال اداری را طی کنند. خوشبختانه بسیاری از مراحل از ثبت سفارش تا پرداخت هزینه های مربوط به هر مرحله با استفاده از سامانه های الکترونیکی انجام می شود. این موضوع باعث شده است تا مراحل ترخیص با سرعت بیشتری انجام شود.

نوشتن دیدگاه