انواع سنگ های قیمتی و خواص آنها

این روزها بسیاری از مردم به دنبال این هستند که از سنگ های قیمتی برای ساخت جواهرات خاص خودشان استفاده کنند. حتی در بسیاری از طراحی های طلا جواهرات نیز از این سنگ های جذاب و باکیفیت استفاده می شود. در میان مدل های مختلف سنگ قیمتی، برخی از این محصولات هم مشهورترند هم می توانند ظاهر جذابی به گردنبند و سایر زیورآلات بدهند. در ادامه برخی از این مدل های سنگ های قیمتی که بسیار محبوب و خاص هستند را به شما معرفی می کنیم. با زودیکا همراه باشید.

انواع سنگ های قیمتی و خواص آنها

الماس و خواص الماس   

الماس جزء سنگ های گران بها و بسیار سخت در جهان است. سختی این سنگ و مقاومت آن در برابر بریده شدن آنقدر زیاد است که به راحتی نمی توان این سنگ را تراش داد. سنگ های الماس فقط دارای ظاهر شفاف نیستند؛ بلکه می توان آن ها را با رنگ مشکی نیز پیدا کرد. اگر به زیبایی سنگ الماس و خصوصیات آن اهمیت می دهید، می توانید این سنگ جذاب را با ظاهری منحصر به فرد تهیه کنید.

همه ما با سنگ های برلیانی که روی حلقه های ازدواج به کار می روند، آشنایی داریم؛ اما احتمالا نمی دانیم که خواص این سنگ چیست و چرا باید از آن در ساخت جواهرات مختلف مانند انگشتر استفاده کنیم. در ادامه با برخی از خواص این سنگ جذاب و خاص آشنا می کنیم.

  • استفاده از سنگ الماس به صورت گردن آویز می تواند باعث تقویت قلب شود.
  • برخی از افراد بر این باورند که برلیان می تواند خوش شانسی، عقل و دانش را به همراه داشته باشد.
  • افرادی که دارای بیماری های خاص مانند صرع، فلج و جذام هستند می توانند از برلیان برای بهبود مشکلات خودشان استفاده کنند. عقیده قدیمی بر این است که حمام کردن در چشمه معدن الماس می تواند به درمان بیماری های این افراد کمک کند.
  • برخی از افراد معتقد هستند که الماس می تواند از سنگ کلیه، مثانه و کیسه صفرا جلوگیری کند و باعث بهبود شرایط جسمی نیز شود.
  • الماس برای تقویت معده و روده بسیار مفید بوده و می تواند باعث رفع مشکلات گوارشی نیز شود.
  • این سنگ می تواند برای کنترل بیماری های استخوانی نیز موثر باشد.
  • سنگ برلیان یک سنگ نیروبخش است که می تواند به مغز و دو نیمکره آن کمک کند تا فعالیت بهتری داشته باشد. این سنگ برای تقویت سیستم های ماهیچه ای و اعصاب بسیار موثر است.

الماس و خواص الماس   

زمرد و خواص آن        

زمرد یکی از سنگ های جذاب و قیمتی است که توانسته به یکی از محبوب ترین سنگ ها برای ساخت جواهرات و گردن آویزها تبدیل شود. رنگ سبز و زیبای این سنگ قیمتی باعث شده تا بسیاری از مردم به ویژه افرادی که سن نسبتا بالایی دارند، به استفاده از این سنگ علاقه مند شوند.

سنگ زمرد دارای انواع مختلفی است که البته اکثر آن ها از نظر رنگ بر پایه سبز طراحی شده اند. شفافیت سنگ زمرد بستگی به کیفیت آن دارد. گاهی اوقات برخی از سنگ ها با شفافیت فوق العاده از طبیعت استخراج شده اند و در بعضی از سنگ ها شاهد کدر بودن زمرد و وجود ناخالصی های مختلف در آن هستیم. البته وجود ناخالصی در گوهر زمرد نشانه بی کیفیت بودن آن نیست. بلکه این سنگ با داشتن ناخالصی ها و کانی های مختلف می تواند به یک سنگ فوق العاده از نظر جواهر شناسی تبدیل شود و این ناخالصی ها و تیرگی های موجود در زمرد نشان از اصل بودن آن هستند.

به هر حال آن چیزی که در مورد سنگ زمرد مشخص است این است که این سنگ با ظاهر جذاب و فوق العاده خودش می تواند برای ساخت هر محصولی مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از ما از این سنگ در جواهرات خودمان استفاده می کنیم؛ اما در مورد اینکه چه خواصی دارد اطلاعات کافی نداریم. برخی از خواص زمرد شامل موارد زیر می شود:  

  • یکی از خواص این سنگ سبز رنگ و جذاب، ایجاد احساس آرامش و انرژی در فرد است.
  • برخی از مردم بر این باورند که زمرد می تواند از خطر ابتلا به بیماری صرع جلوگیری کند. به همین خاطر استفاده از این سنگ برای افرادی که به صورت ارثی به این بیماری مبتلا می شوند، توصیه می شود.
  • سنگ زمرد برای بهبود سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است و می تواند باعث پاکسازی کیسه صفرا شود. افرادی که دارای زخم معده هستند، می توانند با کمک این سنگ مشکل خودشان را برطرف کنند.
  • برخی از مردم از قدیم از این سنگ برای درمان خونریزی های داخلی مانند اسهال خونی استفاده می کردد.
  • شاید برای شما جالب باشد که بگوییم بر اساس عقیده بسیاری از مردم این گوهر سبز رنگ می تواند بین عاشق و معشوق پل ایجاد کند و باعث بهبود عشق افراد شود. به همین خاطر زن و شوهرهایی که از این سنگ استفاده می کنند، می توانند عشق بیشتری را بین خودشان احساس نمایند.
  • زمرد سنگ عشق، خیال و شادی است.
  • در گذشته عقیده مردم بر این بود که سنگ زمرد می تواند درد بانوان باردار را در حین زایمان کاهش دهد و باعث کنترل شرایط جسمی هر یک از بانوان باردار شود.

زمرد و خواص آن     

روبی خاصیت آن

سنگ روبی که به آن یاقوت قرمز نیز می گویند، یکی از سنگ های جذاب و خاص موجود در بازار است که می تواند با ظاهر منحصر به فرد و قیمت مناسب خریداری شود. اگر به دنبال یک سنگ سخت و با مقاومت بالا هستید، می توانید یاقوت را انتخاب کنید. یاقوت پس از الماس، دارای سختی بسیار زیادی است و به راحتی نیز شکسته و خراب نمی شود.

سنگ روبی در هر یک از نقاط جهان بر اساس ترکیبات معدنی که دارد، با رنگ بندی های مختلفی به فروش می رود. اما قطعا رنگ این سنگ مشابه با قرمز بوده و به اندازه یاقوت کبود به سمت بنفش و آبی نمی رود. در این صورت دیگر به این سنگ قیمتی، روبی نمی گوییم و باید نام های دیگری را به آن اختصاص دهیم.

ظاهر یاقوت سرخ شفاف است و زیبایی فوق العاده ای دارد. به کار رفتن این سنگ قیمتی در جواهرهای مختلف، باعث می شود تا ارزش آن ها چندین برابر شود و علاوه بر این موضوع، روبی باعث بهبود سلامت جسمی و روحی نیز می شود. اگر تا به امروز از این سنگ استفاده می کردید، ولی در مورد خواص آن اطلاعاتی ندارید در زیر با خواص روبی بیشتر آشنا می شویم:

  • سنگ روبی می تواند برای دور کردن استرس و اضطرابی که احساس می شود، مورد استفاده قرار گیرد.
  • روبی می تواند برای افرادی که خواسته خاصی در دل خودشان دارند، گزینه خوبی محسوب شود. چرا که با کمک این سنگ حاجت این افراد برآورده می شود.
  • بسیاری از افراد بر این باورند که روبی می تواند غم و غصه را از فرد دور کند و باعث ایجاد احساس آرامش و شادی در فرد شود.
  • این سنگ برای کنترل بیماری های زنانه و دور کردن آن ها فوق العاده است.
  • سنگ یاقوت سرخ می تواند باعث سرکوب کردن دشمنان شود و از انسان محافظت کند.
  • بسیاری از مردم بر این باورند که روبی از انسان در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند.
  • یاقوت با هر رنگی می تواند باعث بهبود اراده و شجاعت فرد شود و حالات بد را از دور کند.

روبی خاصیت آن

آمیتیست و خواص آن

آمیتیست جزء سنگ های جذاب و فوق العاده زیبایی است که می تواند برای احساس تسکین و آرامش روحی فرد مورد استفاده قرار گیرد. این سنگ جذاب با رنگ بنفش و یاسی در بازار کشور ایران به فروش می رود و از نظر زیبایی، جزء سنگ های لوکس محسوب می شود. بیشتر قشر جوان به این سنگ علاقه مند هستند؛ چون تصور می کنند که با داشتن این سنگ می توانند ظاهر جذابی به استایل خودشان بدهند.

سنگ آمیتیست با درخشش فوق العاده خودش می تواند در هر نوع زیورآلاتی اعم از گردنبند، گوشواره، دستبند و ... مورد استفاده قرار گیرد. سنگ آمیتیست می تواند در اثر درجه حرارت بالا به رنگ های دیگری مانند زرد، سبز و ... تبدیل شود. زیبایی این سنگ زمانی تکمیل می شود که آن را به همراه زیورآلات طلایی و خاص مورد استفاده قرار دهید. اگرچه سنگ آمیتیست دارای زیبایی فوق العاده ای است؛ اما جزء سنگ های شکننده محسوب می شود. به همین خاطر اگر از این گوهر استفاده می کنید، باید تا حد ممکن از آن مراقبت کنید تا شاهد بروز شکستگی یا خراش در این سنگ نباشید.

  • آمیتیست جزء سنگ هایی است که می تواند باعث افزایش احساس آرامش در فرد شود و مشکلات روحی را از او دور کند.
  • برخی از افراد بر این باورند که این گوهر می تواند باعث بهبود عادات خواب شود و احساس آرامش را در فرد تقویت کند. به همین خاطر اگر خواب راحت و آرامی ندارید، می توانید آمیتیست را در زیر بالش خود قرار دهید.
  • بسیاری از افراد بر این باورند که آمیتیست می تواند باعث افزایش پیروزی و موفقیت در مسائل کاری شود و کارکرد ذهن را نیز بهبود ببخشد.
  • آمیتیست به شما این امکان را می دهد تا مسائل مخرب عاطفی که برای شما مضر هستند را از خودتان دور کنید. این سنگ به شما کمک خواهد کرد تا آرام تر با مسائل مختلف برخورد کنید.
  • این سنگ باعث بهبود عملکرد ذهن خودآگاه و ناخودآگاه می شود.
  • آمیتیست باعث بهبود اشتها می شود و برای افرادی که به دلیل کمبود اشتها لاغر هستند، بهترین گزینه است.
محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه