چگونه انلاین شاپ اکسسوری بزنیم؟

راه اندازی آنلاین شاپ اکسسوری یکی از راه‌های کسب درآمد از راه دور است. البته یک فروشگاه اینترنتی باید بر اساس اصول و قواعد خاصی راه‌اندازی گردد در غیر این صورت ممکن است نتیجه مورد نظر را در پی نداشته باشد. وبسایت آنلاین شاپ اکسسوری نیز باید با دقت طراحی و راه‌اندازی شود.

با اینکه تنوع انواع اکسسوری و جواهرات زیاد است، اما معمولا تمایل افراد به خرید یک نوع خاص، بیشتر است. برای مثال، معمولا اکسسوری‌های ظریف یا اسپرت بیشتر از جواهرات نمادار طرفدار دارند. با این حال برای رقابت با رقبا لازم است طرح‌های خاص و جذاب را برای فروش انتخاب کنید. طرح‌هایی که در کمتر فروشگاه بدلیجات و جواهرات بتوان آن‌ها را یافت.

راه‌اندازی آنلاین شاپ اکسسوری شامل چند مرحله اصلی می‌شود. انتخاب لیست محصولات، تعیین تامین‌کننده اجناس، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و بازاریابی برای محصولات، مراحل اصلی راه اندازی آنلاین شاپ جواهرات و اکسسوری هستند. در ادامه مقاله، توضیحات کاملی درباره هر یک از این موارد ارائه خواهیم داد تا بتوانید بدون سردرگمی، فروشگاه آنلاین جواهرات خود را راه اندازی نمایید.

چگونه انلاین شاپ اکسسوری بزنیم؟

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری

برای راه اندازی آنلاین شاپ اکسسوری، رعایت برخی نکات الزامی است. در واقع، رعایت اصول راه اندازی کسب و کار اینترنتی به رونق هر چه بیشتر آن در آینده کمک خواهد کرد. ضمن این که بازده هزینه‌های مالی و زمانی صرف شده را افزایش خواهد داد. در ادامه، یک راهنمای کامل راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری را ارئه خواهیم داد. رعایت مراحل ذکر شده، کمک می‌کند تا بدون نگرانی و سردرگمی، بهترین فروشگاه اینترنتی اکسسوری را راه اندازی نمایید.

  • برنامه‌ریزی و تعیین هدف برای کسب و کار

در گام اول برای راه‌اندازی آنلاین شاپ اکسسوری لازم است مخاطب خود را شناسایی کنید. با این کار شما می‌توانید نوع محصولات مناسب برای مخاطب خود را تعیین کنید. برای مثال، جواهرات و اکسسوری‌هایی که نوجوانان می‌پسندند با آنچه برای بزرگسالان مناسب است، تفاوت‌هایی خواهند داشت.

در مرحله بعد، دسته بندی محصولاتی که قرار است در فروشگاه شما به فروش برسند، انجام می‌گیرد. هر چند بهتر است کالاهایی را به فروش برسانید که در یک گروه قرار می‌گیرند. برای مثال، بدلیجات، سواروسکی و ست‌های ساعت و دستبند استیل را می‌توانید در دسته بندی کالاهای خود در نظر بگیرید.

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری

  • انتخاب گروه محصولات پرمخاطب و پرفروش

هنگامی که می‌خواهید فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری راه‌اندازی کنید، باید تحقیق کاملی انجام دهید. بررسی چند آنلاین شاپ اکسسوری قوی مانند زودیکا (Zoodika) اولین اقدامی است که باید در برنامه خود قرار دهید. این کار برای انتخاب گروه محصولاتی که قرار است به فروش برسانید، مفید خواهد بود. در واقع، همه افراد تنها به یک نوع محصول علاقه ندارند. اما معمولا یک نوع محصول از دید اکثریت افراد جذاب‌تر است.

برای مثال، ممکن است دستبند و گردنبند استیل رنگ ثابت نسبت به ست ساعت و دستبند چرم، فروش بیشتری داشته باشد. در این صورت، بهتر است شما تمرکز بیشتری بر طرح‌های دستبند و گردنبند در فروشگاه خود داشته باشید. زیرا انتخاب این گونه محصولات پرطرفدار رونق کسب و کار شما را تسریع می‌کند. نکته دیگر این که بهتر است در فروش یک گروه خاصی از محصولات فعالیت داشته باشید. برای مثال، می‌توانید در آنلاین شاپ اکسسوری خود تنها بدلیجات یا فقط نمونه‌های جذاب سواروسکی را به فروش برسانید.

  • انتخاب طرح‌های غیرتکراری و خاص

اگر می‌خواهید در رقابت با فروشگاه‌های رقیب موفق‌تر عمل کنید، باید طرح‌های خاص‌تری را به فروش برسانید. البته این به معنای انتخاب طرح‌هایی که مخاطب خیلی خاص دارند، نیست. بلکه منظور مدل‌های جذاب و شیکی هستند که در کمتر فروشگاهی به چشم می‌خورند. حتی شما می‌توانید آنلاین شاپ اکسسوری خود را به محل فروش این گونه طرح‌ها تبدیل کنید.

برای مثال، فروش بدلیجات با طرح‌های تکراری که در همه فروشگاه‌ها وجود دارند، چندان سودی برای شما نخواهد داشت. اما به همان نسبت طرح‌های فانتزی، ظریف و خاص، مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنند. بنابراین محصولاتی را در لیست فروش خود قرار دهید که طرح‌هایی جذاب و غیر تکراری داشته باشند. با کمی گشت و گذار در فروشگاه‌های پرمخاطب مانند زودیکا می‌توانید دیدگاه کامل‌تری نسبت به این موضوع پیدا کنید.

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری

  • انتخاب تامین‌کننده مناسب برای آنلاین شاپ اکسسوری

در صورتی که خودتان تولید‌کننده نیستید، لازم است یک تامین‌کننده را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید. حتی اگر تولید‌کننده اصلی خودتان هستید هم به یک تامین‌کننده مواد اولیه نیاز دارید. شما باید بتوانید این مواد را با قیمتی مناسب و به صورت عمده تهیه نمایید. در این صورت، سود بیشتری از کسب و کار اینترنتی خود دریافت خواهید کرد.

تامین کالاهای فروشگاه نیز باید به صورت عمده و با کمترین قیمت ممکن انجام گیرد. بنابراین بهتر است کمی زمان صرف کنید تا بهترین تامین‌کننده را بیابید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تامین‌کننده شما طرح‌های خاص مد نظرتان را داشته باشد. هر چه طرح‌های ارائه شده در آنلاین شاپ اکسسوری خاص‌تر باشند، افراد بیشتری برای خرید آن‌ها جذب خواهند شد.

  • راه اندازی سایت فروشگاهی

در این مرحله، وبسایت فروشگاهی خود را راه اندازی می‌کنید. طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که تمامی دسته بندی‌های محصولات شما را نشان دهد. بارگذاری عکس‌های جذاب از انواع اکسسوری به مشتری کمک می‌کند تا درک صحیحی از طرح و رنگ محصول پیدا کند. در نتیجه با اطمینان بیشتری خرید خواهد کرد. درج قیمت و مشخصات مربوط به هر کالا نیز مقایسه و خرید را برای مشتری راحت‌تر می‌کند.

یک راه مناسب برای پرداخت‌های اینترنتی انتخاب کنید. برای این کار باید یک درگاه امن انتخاب کرده و بر روی آنلاین شاپ اکسسوری خود فعال نمایید. روش‌های ارسال نیز باید در وبسایت شما درج شده باشند. هر چه کاربر یا مشتری خرید خود را راحت‌تر انجام دهد، تمایل وی برای خریدهای بعدی بیشتر خواهد بود.

  • بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ

بخش مهمی از فرایند راه‌اندازی آنلاین شاپ اکسسوری به بازاریابی محصولات مربوط است. شما باید بتوانید تبلیغات مفیدی برای فروش محصولات خود انجام دهید. ضمن اینکه فروشگاه اینترنتی شما باید برای ربات‌های گوگل بهینه‌سازی شود. به این ترتیب، علاوه بر تبلیغات فیزیکی که شما را به مخاطبان معرفی می‌کنند، باید سئوی سایت خود را نیز جدی بگیرید.

سئوی سایت آنلاین شاپ اکسسوری کمک می‌کند تا سایت فروشگاهی شما رتبه خوبی در گوگل به دست آورد. در نتیجه، هنگام جستجو توسط کاربران، فروشگاه اینترنتی شما مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد. بخش مهمی از فرایند سئوی سایت، به تولید محتوای باکیفیت مربوط است. محتوای متنی کمک می‌کند تا در صفحات مختلف سایت، اطلاعات کافی در اختیار کاربران قرار گیرد.

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری

راه اندازی صفحه اینستاگرام

بهتر است علاوه بر وب سایت فروشگاهی خود، یک صفحه اینستاگرام نیز داشته باشید. برقراری ارتباط بین سایت و پلتفرم‌های دیگر در فضای مجازی، ترافیک سایت شما را بالا می‌برد. ضمن این که در حال حاضر، گشت و گذار کاربران در پلتفرم‌های مجازی بیشتر از سایت‌های اینترنتی است. بنابراین ارتباط بین سایت و فضای مجازی، پتانسیل بازدید از محصولات آنلاین شاپ اکسسوری را افزایش می‌دهد. این مساله در نهایت منجر به فروش بیشتر و افزایش سود کسب و کار خواهد شد.

برای راه اندازی آنلاین شاپ اکسسوری یک فرایند چند مرحله‌ای را باید طی کنید. شناسایی مخاطب، انتخاب محصولات، توافق با تامین‌کننده و راه اندازی سایت فروشگاهی، اقدامات ابتدایی این فرایند هستند. پس از آن، بازاریابی و سئوی سایت خود را باید جدی گرفته و دنبال کنید. هر چه در این مرحله بیشتر متمرکز باشید، فروش بیشتری خواهید داشت و سود کسب و کارتان افزایش می‌یابد.

 

 

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه