سنگ چشم ببر: معانی اسطوره‌ای و تاثیرات روانی آن در جواهرسازی

قدمت سنگ چشم ببر بسیار زیاد است. این سنگ در سال های خیلی دور کشف شده است و حتی در جنگ های باستانی از آن به عنوان نمادهای مختلف استفاده می کردند اما به مرور زمان از این سنگ در امورات دیگر نیز استفاده کردند و دریافتند که می شود از این سنگ برای خلق و تزئین جواهراتی زیبا و منحصر به فرد استفاده شود. بنابراین در زمان حال، این نوع سنگ جزء یکی از سنگ های ارزشمند و زیبا به شمار می رود که از آن در جواهرسازی استفاده بسیاری می شود.

 این سنگ جایگاه ویژه ای در جواهر سازی دارد. روش های متعددی برای به کار بردن این سنگ در صنعت جواهرسازی وجود دارد که شامل روش های رزین کاری، فیلیگدان یا water mark و آویزان کردن قطعه ای از سنگ به زنجیر یا چرم می شوند. مخاطب های  این دسته از جواهرات بیشتر به دلیل معانی اسطوره ای و تاثیرات روانی که این سنگ دارد، آن را انتخاب کرده اند. جذب انرژی های مثبت، رفع شوم بختی، رفع کابوس ها، کاهش افسردگی و ناراحتی، کنترل احساسات و عواطف، جلوگیری از بیماری های روحی از جمله این تاثیرات روانی است که باور به آن را می توان در معانی اسطوره ای جستجو کرد.

با سنگ چشم ببر آشنا شوید

اولین بار سنگ چشم ببر در آفریقای جنوبی کشف شد. این نوع سنگ در دسته سنگ های دگرگونی قرار دارد. احتمالا شنیده باشید که آن را با نام چشم ببری خطاب می کنند، در واقع این نام، نام علمی سنگ چشم ببر است. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های کلی این سنگ می پردازیم.

 سنگ چشم ببر در اکثر نقاط جهان مخصوصا کشور های کانادا، نامبیا، استرالیا، هند، برمه، چین، برزیل و اسپانیا وجود دارد. از لحاظ ویژگی های ظاهری، این سنگ ظاهری تقریبا کدر دارد و از لحاظ شکل، دارای ظاهری بلوری منشوری است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سنگ چشم ببر قادر به جذب اجسام آهنی نیست و از نیروی مغناطیسی پیروی نمی کند. میزان سختی آن به درجه 7 می رسد. سنگ چشم ببر شامل رنگ های بنفش، آبی، سرمه ای، صورتی، سبز، سفید، قرمز، قهوه ای و عسلی می باشد. امروزه استفاده از این سنگ در قالب و ساختار جواهراتی مانند النگو، دستبند، گردنبند و گوشواره است که خریداران زیادی دارند. سایت زودیکا در میان محصولات متنوع خود جواهرات زیبا و نفیس ساخته شده با این سنگ را موجود دارد. شما می توانید با مراجعه به بخش فروشگاه این سایت این محصولات را به طور کامل مشاهده و خریداری کنید.

با سنگ چشم ببر آشنا شوید

اسطوره‌ها و باورهای مرتبط با سنگ چشم ببر در ادبیات و تاریخ

باورهای متعددی راجع به سنگ چشم ببر وجود دارد که یادگار تاریخ برای ما است و برخی از این باورها هنوز پا برجا هستند. یکی از این باور ها مبنی بر رفع زخم چشم است، به گونه ای که در قدیم سنگ را نزدیک وسایل ارزشمند خود یا حتی فرزندان خود آویزان می کردند تا شوری چشم دیگران را دفع کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در جنگ ها از این سنگ چه استفاده ای می کردند؟ در جواب باید بگوییم که این سنگ به عنوان نمادی از قدرت، شجاعت، خونسردی مورد استفاده قرار می گرفته است، بنابراین در زمان باستان از این سنگ در جنگ های خود استفاده می کردند و بر این باور بودند که جلوه این سنگ حواس دشمن را پرت می کند و در نتیجه باعث ضربه پذیرتر شدن حریف می شود.

 طبق اسطوره شناسی شرق، سنگ چشم ببر با ببر سحر آمیز مرتبط است. از آنجایی که این سنگ هم درخشان و هم نیمه کدر است و نور خورشید از آن عبور می کند، مصریان باستان از این سنگ برای ساختن چشم های بت هایشان استفاده می کردند و آن را نماد جلوه الهی می دانستند.

اسطوره‌ها و باورهای مرتبط با سنگ چشم ببر در ادبیات و تاریخ

اثرات روحی و احساسی سنگ چشم ببر در ایجاد طراوت و انرژی مثبت

برخی بر این باورند که سنگ چشم ببر باعث حفظ تعادل، شادابی و ایجاد طراوت می شود و کاهش افسردگی و اختلالات عاطفی را در پی دارد. یکی از ویژگی های چشمگیر این سنگ، دفع و دوری انرژی منفی از روح افراد است. به منظور استفاده از این سنگ زیبا و ارزشمند و همراه کردن آن با خود، از آن به عنوان سنگ تزئینی در جواهرسازی استفاده می کنند که استفاده از آن جواهرات باعث انتقال انرژی مثبت و دور کردن انرژی منفی از بدن افراد می شود.

سایت زودیکا برای مشتریان خوش سلیقه خود سنگ چشم ببر را در قالب النگو، انگشتر، دستنبد، چوکر، گردنبند و گوشواره با بهترین کیفیت فراهم کرده است. این جواهرات در زودیکا، به دونوع بچگانه و مناسب بزرگسالان تولید شده و به فروش می رسند.

 

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه