ولنتاین برای چه کسانی است

ولنتاین در اصل یک روز جشن و مناسبت خاص است که برای ابراز عشق و دوستی برگزار می‌شود. این روز برای ابراز عشق، احترام و توجه به یکدیگر در جوامع گوناگون در نظر گرفته شده است. افراد مختلف معمولا این روز را برای نشان دادن عشق و ارسال پیام‌های عاطفی و هدایای ارزشمند به شریک زندگی‌شان جشن می‌گیرند. این روز می‌تواند فرصتی برای ارسال هدایا و نشان دادن احترام و عشق به سایر افراد نزدیک مانند والدین، خواهر و برادر یا دوستان نزدیک نیز باشد. در واقع، این روز را می‌توان به هرکسی که در دایره عشق و دوستی قرار گیرد، تبریک گفت.

اصل داستان ولنتاین چیست

داستان ولنتاین به یکی از قصه‌های افسانه‌ای و تاریخی برمی‌گردد. این داستان درباره یک پسر جوان به نام ولنتاین (Valentine) است. او زمانی که امپراطوری روم وجود داشت، زندگی می‌کرد. در آن زمان، امپراطوری روم معتقد بود که سربازان مجرد بهتر از سربازان متاهل و قوی‌تر هستند. به همین دلیل، سربازان جوان مجرد را مجبور به ترک خانواده و ازدواج می‌کردند.

ولنتاین که یک کشیش بود، با این سیاست مخالفت می‌کرد و به جای آن، ازدواج را به عنوان یک اقدام بزرگ و ارزشمند در نظر می‌گرفت. وی در خفا برای سربازان جوان در زیرزمین‌های خود، مراسم ازدواج انجام می‌داد. امپراطور روم از راز ولنتاین مطلع شد و او را دستگیر کرد.

حکم اعدام برای ولنتاین صادر شد و او را در 14 فوریه به شهادت رساندند. مردم به ‌مرور زمان، تاریخ 14 فوریه را به عنوان روز ولنتاین برجسته کردند و این روز را به جشن و عید عشق و دوستی تبدیل کردند. امروزه، عشاق در سراسر جهان در روز ولنتاین با ارسال کارت‌های تبریک، هدایای مختلف و نشان دادن عشق و احترام به یکدیگر، این روز را جشن می‌گیرند.

اصل داستان ولنتاین چیست

ولنتاین چیست و چه روزی است

روز ولنتاین یا روز عشاق، روز جشن مسیحیان است که در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) سالانه جشن گرفته می‌شود. در این روز، زوج‌ها به یکدیگر هدایای مختلفی هدیه می‌دهند. این روز در ایران و سایر کشورهای مسلمان نیز بین عشاق و زوج‌ها اهمیت زیادی دارد.

در قرن پانزدهم، یک جشن سالانه در فرانسه با هدف بزرگداشت عشق رمانتیک در تاریخ 14 فوریه برگزار ‌شد. این جشن که به نام جشن ولنتاین شناخته می‌شد، شامل اعمالی مانند خوردن و نوشیدن بسیار، رقص و آواز بود. در این روز، مردم با هم جشن می‌گرفتند و عشق و محبت خود را به یکدیگر ابراز می‌کردند. این جشن در طول زمان به یک رویداد مهم در فرهنگ غربی تبدیل شد و از آن زمان تا به امروز، ادامه پیدا کرده است.

در قرن پانزدهم، یکی از نمونه‌های اولیه تبریک ولنتاین روی کاغذ توسط یک مرد فرانسوی درج شد. دوک اورلئان، زمانی که پس از نبرد آزینکورت در سال 1415 در برج لندن زندانی شد، یک نامه به همسرش نوشت. در این نامه، او از عبارت "Je suis desja d'amour tanné, Ma tres doulce Valentinée" استفاده کرد که متن ترجمه آن به این صورت است: "دلم آشوب می‌شود از عشق، ولنتاین مهربان من". این نامه مهم در بخش دست‌نوشته‌های کتابخانه بریتانیا نگهداری می‌شود و به عنوان نمونه‌ای از اولین تبریک‌های ولنتاین روی کاغذ محسوب می‌شود.

ولنتاین چیست و چه روزی است

همچنین، در کتابخانه بریتانیا یک نامه دیگر به زبان انگلیسی نگهداری می‌شود که یکی از قدیمی‌ترین نامه‌های موجود درباره ولنتاین است. این نامه در سال 1477 توسط مارجری بورو به نامزدش جان پاستون نوشته شده است. در این نامه، مارجری به جان، خود را به عنوان "ولنتاین محبوب من" اشاره کرده است.

این نمونه‌های اولیه نشان می‌دهند که از قرون وسطی به بعد، مردم از نامه‌ها و تبریک‌هایی به مناسبت ولنتاین استفاده کرده‌اند و این روز به عنوان یک روز مهم برای عشق و محبت در فرهنگ غربی تثبیت شده است. هر ساله در روز ولنتاین، حدود یک میلیارد کارت ولنتاین به عنوان نمادی از عشق و دوست داشتن در سراسر جهان رد و بدل می‌شوند. به همین دلیل، روز ولنتاین به عنوان دومین روز مهم برای تبریک و هدیه دادن پس از کریسمس شناخته می‌شود.

این جشن، به تدریج به جاهایی خارج از فرهنگ غربی نیز گسترش یافته است. به عنوان مثال، در ژاپن و کره، روز ولنتاین به شکلی منحصر به فرد جشن گرفته می‌شود. در این کشورها، به خصوص در محیط کار، برای زنان نوعی وظیفه ویژه وجود دارد که در این روز به همه همکاران خود شکلات (که به گیری شوکولات معروف است) هدیه می‌دهند.

به طور کلی، ولنتاین به عنوان روز عشق و دوستی در سراسر جهان شناخته می‌شود و هرساله آن را جشن می‌گیرند. این روز، تنها مختص عشاق و زوج‌ها نیست؛ بلکه می‌توان آن را در قالب دادن هدیه یا تبریک به افراد مهم زندگی مانند پدر، مادر، دوست، همکار و غیره مطرح کرد.

 

 

نوشتن دیدگاه