هدیه برای استاد راهنما

اساتید، خصوصا استاد راهنما از مهمترین اشخاص زندگی ما هستند. استاد راهنما کسی است که بیشتر از شما نگران کیفیت پایان‌نامه شماست، و تمام تلاشش را می‌کند تا بهترین منابع را معرفی کرده و کیفیت کارتان را مورد ارزیابی قرار ‌دهد. هدیه دادن به استاد راهنما یکی از بهترین روش‌های قدردانی از اوست.

گاهی انتخاب هدیه سخت می‌شود؛ اگر با فرد گیرنده صمیمی نباشید و شناختی از عواطف و نیازهای او نداشته باشید، ممکن است در انتخاب هدیه احساس درماندگی کنید. نگران نباشید، زیرا در این مقاله قصد داریم تا ایده‌های فراوانی برای هدیه دادن به اساتید را مرور کرده و شما را در انتخاب بهترین هدیه به استاد راهنما یاری کنیم؛ با ما همراه باشید.

10 ایده متفاوت برای خرید هدیه برای استاد راهنما

معمولا برای هدیه دادن به کسانی که دوستشان داریم و برایشان احترام زیادی قائلیم، سردرگم شده و احساس درماندگی می‌کنیم. این حس طبیعی است، زیرا اگر هدیه شما مورد پسند قرار نگیرد ممکن است در گیرنده حس ناخوشایندی ایجاد کند. در ادامه چند ایده متفاوت برای هدیه دادن به اساتید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کتاب

معمولا اولین هدیه‌ای که برای اساتید پیشنهاد می‌شود، کتاب است؛ زیرا اساتید معمولا به مطالعه و تحقیقات علاقمند هستند. انتخاب بهترین کتاب برای هدیه دادن کمی مشکل است؛ زیرا اساتید تنها دایره محدودی از مطالب را جهت مطالعه می‌پسندند و غالبا زمان زیادی برای مطالعه آزاد ندارند. بهتر است جدیدترین کتاب حوزه فعالیت استادتان را به وی هدیه کرده و یک کارت پستال شامل قدردانی با لحن رسمی را ضمیمه کنید.

10 ایده متفاوت برای خرید هدیه برای استاد راهنما

ست لوازم تحریر

ست رومیزی لوازم تحریر یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین هدایا برای افرادی با مشاغل اداری است. اساتید برای میز کارشان در دانشگاه و خانه ارزش زیادی قائلند و دوست دارند شیک‌ترین تزئینات و لوازم تحریر را بر روی آن قرار دهند. برای انتخاب بهترین ست نکات زیر را رعایت کنید:

  • برای اساتید جوان انتخاب ست چرمی و فلزی بهتر است.
  • برای اساتید مسن انتخاب ست خاتم و صنایع دستی مناسب‌تر است.
  • پوشش و کیف استادتان را بررسی کرده و مطابق سلیقه او لوازم تحریر انتخاب کنید.
  • اگر استادتان مینیمالیست است بهتر است از ست‌های ارگنایزر استفاده کنید.

ساخت تندیس

تندیس‌های خاتم، بلورین، میناکاری و... با واژه معلم، استاد و مربی در بازار موجود است، اما هنرمندان این حوزه سفارش برای ساخت تندیس مورد نظرتان را نیز می‌پذیرند. می‌توانید یک تندیس قلمدان زیبا با حکاکی منحصر به فرد به استاد خود هدیه کنید.

ماگ

نوشیدن چای و قهوه برای اساتید لذتبخش است. می‌توانید با طراحی و سفارش یک ماگ حرارتی زیبا قدردانی خود را ابراز کنید. بهتر است برای انتخاب طراحی مورد نظرتان کمی به سلایق و جنسیت استاد خود توجه کنید.

لوازم جانبی موبایل

اساتید بخش اعظم فعالیت کلاسی خود را با موبایل به انجام می‌رسانند. هدیه کردن لوازم جانبی موبایل یک ایده خوب است زیرا همیشه به آنها نیاز دارند. محبوب‌ترین هدایا در این دسته پاوربانک و ایرپاد هستند.

لوازم جانبی لپ‌تاپ

استادان همیشه از یک فن لپ‌تاپ، فلش مموری، موس و کیبورد بی‌سیم و پد موس جدید استقبال می‌کنند. برای خاص بودن هدیه، می‌توانید مطابق سلیقه استادتان یک جعبه کادو طراحی کرده و یک پد موس اختصاصی سفارش داده و با سایر اقلام در جعبه قرار دهید.

تفریحات مورد علاقه

اساتید به قدری سرگرم کار هستند که تفریح کردن را فراموش می‌کنند. یکی از بهترین هدایا ترتیب دادن یک برنامه تفریحی به سلیقه استادتان است. برای مثال یک کنسرت برای استاد موسیقی یا یک نمایشگاه هنری برای استاد هنرهای تجسمی می‌تواند بسیار رویایی باشد. تفریحات فراوانی وجود دارد که می‌توانید آن را با هماهنگی استاد و سایر شاگردان انجام دهید، برای مثال یک برنامه سفر ماجراجویانه که بلیط و هتل آن را شما تهیه کرده باشید برای استادتان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

ست ساعت و اکسسوری

خرید یک ست ساعت و اکسسوری یکی از جالب‌ترین ایده‌هاست. مدیریت زمان از اولین اولویت‌های اساتید است؛ پس آنها همیشه از هدیه گرفتن یک ساعت مچی جدید خوشحال خواهند شد.

کیف

کیف اداری شیک، بادوام و جادار یکی از نیازهای اولیه اساتید است. می‌توانید با توجه به سلیقه استادتان یک کیف چرمی اداری مناسب به او هدیه کنید.

10 ایده متفاوت برای خرید هدیه برای استاد راهنما

 صنایع دستی و آثار هنری

برای هنردوستان و عاشقان فرهنگ و هنر ایرانی، آثار هنری و صنایع دستی بسیار جذاب است. می‌توانید مطابق سلیقه او یک صنعت دست یا اثر هنری خاص تهیه کرده و به او هدیه کنید.

در انتخاب هدیه، حوزه فعالیت و علایق استادتان را در نظر بگیرید. سن، جنسیت و اخلاق استادتان بهترین راهنمای شما در انتخاب هدیه است. حتما یک کارت پستال شامل جملات رسمی قدردانی را ضمیمه هدیه کنید؛ زیرا شاید هدیه شما مورد پسند قرار نگیرد اما کلماتی که از قلب قدردان شما بر کارت نوشته شده بر قلب استادتان می‌نشیند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه