انگشت سبابه کدام است

دانستن اینکه انگشت سبابه کدام است، موضوع بسیار مهم تلقی می‌شود. زیرا استفاده از تصویر این ناخن یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تعیین و تشخیص هویت افراد در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف است. در این مطلب با انگشت سبابه و نام‌های دیگر آن آشنا می‌شوید. همچنین درباره اینکه انگشتر در این انگشت چه معنایی دارد، اطلاعاتی بدست خواهید آورد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله در کنار ما باشید.  

انگشت سبابه کدام است؟ + عکس و جزییات

انگشت سبابه، اشاره یا شهادت، انگشت دوم دست پس از شست است؛ در واقع انسان در مجموع 2 انگشت اشاره دارد. سَبّ در عربی به معنای دشنام است، بنابراین سبابه معنی دشنام‌گویی می‌دهد. عرب‌ها در گذشته به هنگام دشنام دادن به کسی، با این عضو از بدن به فرد مقابل اشاره می‌کردند.  

این عضو از بدن عرفا برای اشاره به اشیا و ثبت اثر انگشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که گیرنده‌های حسی در نوک ناخن شهادت بسیار متراکم هستند، سطح آن حس لامسه بسیار قوی دارد. برای انجام کارهای اداری مانند پر کردن فرم از انگشت اشاره استفاده می‌کنند. معمولا در فرم‌ها قید شده است که سبابه دست راست. در این شرایط شما باید انگشت دوم بعد از شست یا همان انگشت اشاره را جوهری کرده و پای برگه فرم بزنید.  

انگشت سبابه کدام است؟ + عکس و جزییات

انگشتر در انگشت سبابه

بسیاری افراد می‌پرسند که آیا انگشتر در انگشت شهادت معنای بدی دارد؟ جالب است، بدانید که نام بزرگترین خدای رم باستان یعنی ژوپیتر روی انگشت اشاره حک شده است. از این رو، پوشیدن انگشتر در این عضو از دست صفاتی همچون رهبری، جاه‌طلبی و اعتمادبه‌نفس بالا را نشان می‌دهد. افرادی که به انداختن زیورآلات در سبابه علاقه دارند، اغلب افرادی اجتماعی هستند و خیلی راحت با دیگران تعامل می‌کنند.  

در برخی فرهنگ‌ها انداختن طلا در این انگشت را نماد ازدواج می‌دانند. همچنین چینی‌ها معتقد هستند که وجود انگشتر در انگشت اشاره دست چپ قدرت طلبی شخص را نشان می‌دهد. اما کسی که زیورآلات در اشاره دست راست می‌اندازد، فردی کاملا مطیع است و توصیه‌های دیگران را می‌پذیرد.  

انگشتر در انگشت اشاره زنان چه مفهومی دارد؟  

برخی فرهنگ‌ها معتقد هستند که استفاده از زیورآلات در ناخن اشاره نماد تملک و قدرت است. در حالی که برخی فرهنگ‌های مسلمان این کار را نشانه شفقت و مراقبت از خانواده می‌دانند. فرهنگ‌های غربی نیز انداختن انگشتر در انگشت دوم بعد از شست دست را نشانه ازدواج تلقی می‌کنند.

سبابه دست چپ به معنای صداقت است. فردی که از این عضو برای پوشیدن اکسسوری استفاده می‌کند، صادق و در عین حال بسیار آگاه است. او به راحتی می‌تواند صداقت کلام و رفتار دیگران یا خلاف آن را نیز به خوبی تشخیص دهند. اگر زنان از انگشتر در اشاره دست راست استفاده نمایند، نشان دهنده مطیع بودن آن‌ها است. بنابراین استفاده از انگشتر در انگشت سبابه برای زنان مفهومی وابسته به فرهنگ و رسوم مردم هر منطقه و کشور دارد.  

  • فشن و استایل: گاهی اوقات برخی افراد تنها با هدف رعایت فشن انگشتر خود را در انگشت دوم دستشان می‌اندازند. این کار نوعی سنت شکنی محسوب می‌شود و معنای واقعی مد را می‌رساند.
  • نشان دادن قدرت و جایگاه اجتماعی: برخی فرهنگ‌ها انداختن زیورآلات در عضو دوم بعد از شست دست توسط خانم‌ها را نمادی از جایگاه اجتماعی و قدرت می‌دانند. معمولا بانوان مدیر یا دارای جایگاه اجتماعی بالا به این نوع پوشش علاقه دارند.
  • انتقال پیام: استفاده از زیورآلات در سبابه در بعضی جوامع پیام خاصی را به مردمان آن جامعه منتقل می‌کند. برای مثال انجام این کار می‌تواند سمبلی از عضویت در یک گروه یا فرقه خاص باشد.
  • تمایل به ازدواج: خانم‌ها در بعضی فرهنگ‌ها با پوشیدن اکسسوری در سبابه دست خود این پیام را به دیگران منتقل می‌کنند که مایل به ازدواج هستند.
  • دلایل مذهبی: برخی ادیان بر استفاده از زیورآلات در عضو اشاره تاکید دارند. در حالی که دین اسلام توصیه می‌کند که زنان و مردان انگشتر را در انگشت حلقه دست راست خود بپوشند.

انگشتر در انگشت اشاره زنان چه مفهومی دارد؟  

انگشتر در انگشت اشاره مردان چه مفهومی دارد؟

برخی از جوامع استفاده از انگشتر در انگشت اشاره مردان را نشانه مردانگی، شجاعت و قدرت به حساب می‌آورند. از سوی دیگر، فرهنگ‌های دیگری نیز این کار را به نشانه همسری تعهد و وفادار می‌دانند. البته گاهی اوقات برخی صنعتگران مانند نجاران و سازندگان صنایع دستی انگشتر خود را در عضو مورد بحث می‌اندازند.

در کل معنا و مفهوم پوشیدن اکسسوری در هر دست بسته به فرهنگ‌ها و باورهای هر سرزمین متفاوت است. بنابراین در هر باور و فرهنگی باید این نکته را در نظر داشت که زیورآلات در هر انگشت ممکن است معنا و مفهوم خاصی داشته باشد.

انگشتر در انگشت اشاره زنان نشانه چیست

دیدگاه‌ها  
به نظر من انگشتری که توی انگشت سبابه پوشیده میشه بیشتر برای خانم ها جذابه و برای مردان انگشتر توی انگشت اشاره با اینکه نشان قدرته ولی خیلی توی جامعه ما جا نیوفتاده و زیبا نیست به نظرم برای مردها انگشتری که توی انگشت کوچیک پوشیده میشه هم خیلی جذاب تره هم خیلی خاص و میتونه نشون دهنده قدرت و اعتماد به نفس بالا باشه
سلام محمدرضا عزیز، ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتی
ممنون از مقاله خوبتون فقط سوالی که برای من پیش اومده اینه که انگشتری که برای انگشت اشاره میتونیم استفاده کنیم بهتره انگشتر ظریف بدون نگین باشه یا با نگین درشت. کدوم مدل قشنگتره؟
سلام نوشین عزیز، پوشیدن انگشتر در هریک از انگشت های دست یک موضوع کاملا سلیقه ای هست که میتونه با سبک استایلی که دارید هماهنگ و ست بشه. ولی به صورت کلی اگر میخواهید انگشتر در دست شما جلب توجه زیادی داشته باشد بهتر است از انگشترهای بزرگ و برجسته با سنگ های بزرگ یا طراحی های خاص انتخاب کنید که برای مهمانی ها و جشن ها یک انتخاب عالیست. استفاده از انگشترهای ساده و مینیمال می تواند به استایل روزانه شما جلوه بیشتری بدهد. در نهایت، مهم‌ترین نکته این است که انگشتری را انتخاب کنید که با سلیقه و استایل شما هماهنگ باشد و احساس راحتی کنید.
نوشتن دیدگاه