گل آفتابگردان نماد چیست | خاستگاه آفتابگردان و سمبل

نماد گل یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها در میان برندهای ساخت طلا و جواهر از جمله برند پیاژه، ون کلیف آرپلز و بوچلاتی است. برای مثال در جواهرات از گل آفتابگردان به وفور استفاده می‌شود. این گیاه تقریبا در همه فرهنگ‌ها ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد و نشان‌دهنده زندگی طولانی، احترام و افتخار به شخص مقابل است. همچنین از آنجایی که آفتاب گردان همواره به سمت خورشید حرکت می‌کند، سمبل وفاداری نسبت به معشوق نیز است. به همین دلیل زیورآلات با طرح آفتاب گردان انتخاب مناسبی برای سالگرد ازدواج، جشن تولد و عروسی است. اگر می‌خواهید درباره این موضوع که گل آفتابگردان نماد چیست، بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

گل آفتابگردان سمبل چیست

آفتابگردان نشان دهنده شادی، خوش بینی و صداقت است. همچنین این گیاه سمبل آرزوی طول عمر زیاد، آرامش و حس تحسین نسبت به طرف مقابل است. این گیاه به انسان‌ها یادآوری می‌کند که باید در زندگی خود همیشه به دنبال نور و روشنایی باشند.

  • خوشبختی

رنگ زرد به معنای شادی و خنده است. این ویژگی همان چیزی است که آفتاب گردان مظهر آن است.

  • خوش بینی

همانطور که می‌دانید، آفتابگردان همیشه صورت گرد بزرگ خود را به سمت خورشید می‌چرخانند. به همین دلیل، این گیاه سمبل خوش بینی است. در واقع می‌توان گفت که آفتاب گردان به سمت روشن هر چیزی نگاه می‌کند. این گیاه شادی را به دل هر بیننده‌ای آورده و لبخند را بر لب‌های او می‌نشاند. خوش‌ بینی نوعی ارج نهادن به مواهب فراوان زندگی است. بنابراین، اکسسوری با طرح آفتابگردان نیز هدیه‌ سپاسگزاری دوست‌ داشتنی به حساب می‌آید.

  • صداقت

از آنجایی که این گیاه به سمت منبع روشنایی جذب می‌شود، مظهر حقیقت و صداقت نیز است.

  • آرزوی طول عمر بالا

آفتابگردان گیاهی مقاوم در برابر خشکی است. این گیاه به دلیل سرسختی زیادی که دارد، سمبل سرزندگی و طول عمر بالا نیز به حساب می‌آید. بنابراین اگر دستبند یا گردنبندی با طرح گل آفتاب گردان را به یکی از عزیزان خود هدیه دهید، در واقع برای او آرزوی طول عمر بالا و همراه با عزت کرده‌اید.

  • صلح و آرامش

در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، کشور جدید اوکراین سومین زرادخانه بزرگ سلاح‌های هسته‌ای در دنیا را در اختیار داشت. این کشور در سال 1996 متعهد به خلع سلاح هسته‌ای کامل شد. نمایندگان ایالات متحده آمریکا، روسیه و اوکراین برای گرامیداشت این مناسبت در مکان سیلوهای موشک هسته‌ای آفتابگردان کاشتند. به همین دلیل اوکراین را خاستگاه آفتابگردان و سمبل صلح و آرامش می‌دانند.

  • تحسین و ارادت

بسیاری از مذاهب و فرهنگ‌ها، معنای گیاه آفتاب گردان را با فداکاری بی چون و چرا مرتبط می‌دانند. تحسین و ارادت فراتر از ایمان مذهبی است. بنابراین این گیاه می‌تواند به معنای وفاداری و فداکاری نسبت به شخص دیگر، گروهی از مردم، کودکان، حیوانات یا یک موضوع باشد.

گل آفتابگردان سمبل چیست

روانشناسی گل آفتابگردان

استفاده از طرح گیاهان در صنعت جواهر و طلا از گذشته‌های دور تا کنون مرسوم بوده است. طراحان طلا و جواهرات در دوره ویکتوریا تمام تلاش خود را می‌کردند تا از طبیعت الهام گرفته و طرح‌هایی منحصربه‌فرد و زیبا خلق کنند. از آنجایی که گیاهان از طبیعت نشات می‌گیرند، استفاده از آن‌ها در ساخت زیورآلات مختلف به انسان حس سرزندگی و نشاط را منتقل می‌نماید. در عین حال، رنگ و طرح‌های متنوع گیاهان زیبایی خاصی به جواهرات و در نهایت افراد می‌بخشند.

هر کدام از این گیاهان نشانه‌ای خاص را به نمایش گذاشته و پیام متفاوتی را انتقال می‌دهند. قرن‌ها است که گل‌ها با عشق پیوند خورده‌اند. از آن زمان تا کنون، المان گل در جواهرات برای نشان دادن احساسات به کار برده می‌شود. موقع خرید اکسسوری‌های طلا یا بدلیجات باید دقت داشته باشید که سمبل هر گیاه به چه معنا است؟ بدین ترتیب با کمی ذکاوت می‌توانید احساس خود را به هدیه گیرنده نشان دهید.

گل آفتاب گردان نیز در روانشناسی مفاهیم مختلفی دارد که در این بخش به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم. برای مثال افرادی که به این گیاه علاقه‌ دارند، افرادی بسیار مثبت اندیش به حساب می‌آیند. آفتاب گردان مظهر بارزی از پرستش است. همانگونه که این گیاه زرد رنگ خورشید را می‌پرستد و رویش همیشه به سمت روشنایی است.

افرادی که آفتابگردان دوست دارند، اجتماعی بوده و به راحتی دوست پیدا می‌کنند. این افراد بسیار دوست دارند که در مرکز توجه باشند و برای بهتر دیده شدن هر کاری انجام می‌دهند. عاشقان گل‌های آفتابگردان هیچ‌گاه از هدف خود ناامید نشده و همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند. به همین دلیل این گل را در زیورآلات نماد قدرت و دستیابی به اهداف می‌دانند. گل آفتاب گردان در انگشتر یا آویز نیز بسیار زیبا است و هدیه دادن چنین اکسسوری نشان دهنده احترام و حس افتخار به طرف مقابل است. 

روانشناسی گل آفتابگردان

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با نماد گل آفتابگردان در زیورآلات آشنا کردیم. این نماد زیبا در سایت اکسسوری بدلیجات زودیکا در شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. در این آنلاین شاپ از طرح‌های ساده و پیچیده گرفته تا سنگ‌های قیمتی سوار بر پایه‌هایی با شکل گل وجود دارند. شما می‌توانید در زودیکا انواع دستبند، گوشواره، انگشتر و غیره را با طرح گل خریداری کنید.

انگشتر در انگشت اشاره زنان نشانه چیست

نوشتن دیدگاه