پیرسینگ یا پرسینگ

پیرسینگ یا پرسینگ، کدام تلفظ درست است؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. در این خصوص باید بگوییم که پیرسینگ (Piercing) اصطلاحی است که برای پانچ بدن به منظور قرار دادن نگین یا زیورآلات به صورت دائمی یا موقت روی قسمت‌های مختلف بدن به کار می‌رود. در حال حاضر، Piercing لب، گوش و بینی در میان جوانان بسیار پرطرفدار هستند. اما گاهی اوقات برای اشاره به سوراخ‌کاری بدن به اشتباه از لغت پرسینگ استفاده می‌شود.

سوراخ‌کاری (بدن)

سوراخ‌کاری بدن یا همان Piercing به پانچ کردن یا بریدن بخشی از اعضای بدن اشاره دارد که برای نصب زیورآلات مانند حلقه و آویز ایجاد می‌شود. اگر چه اطلاعات کافی درباره تاریخچه Piercing بدن وجود ندارد، اما شواهد بسیاری مبتنی بر استفاده از این روش در زمان‌های بسیار قدیم موجود است. دلایل سوراخ کردن بدن متنوع است. برخی افراد به دلایل معنوی یا مذهبی اقدام به انجام این کار می‌کنند، در حالی که بعضی دیگر به دلایل زیبایی‌شناسی به آن علاقه دارند. در حالی که گوش و بینی یک انتخاب رایج و پرطرفدار برای پانچ بدن هستند، اما نواحی دیگر بدن را نیز می‌توان سوراخ کرد.

  • پیرسینگ گوش: تقریبا ده نقطه از گوش را می‌توان برای انجام این روش زیبایی سوراخ کرد. متداول‌ترین ناحیه برای Piercing گوش، لوب و لوب بالایی است. همچنین می‌توانید بین تراگوس (غضروف)، بخش داخلی، غضروف فوقانی بالای دهانه گوش و ناحیه روک را برای این منظور انتخاب کنید.
  • پیرسینگ دهان و صورت: برای پانچ صورت گزینه‌های زیادی شامل گونه‌ها، ابروها، پلک‌ها، بینی، سپتوم، زبان و غیره را در اختیار دارید. همچنین پانچ وب نیز ناحیه جالبی از صورت است که شامل سوراخ کردن فلپ پوست بین لب بالایی و لثه می‌شود. سوراخ‌کاری لب نیز در میان جوانان بسیار محبوب است و در این ناحیه گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب وجود دارد. پانچ لب لابرت و مدوزا از رایج‌ترین موارد این نقطه از صورت هستند.
  • پیرسینگ تناسلی: این نوع سوراخ‌کاری بدن در میان خانم‌ها و آقایان بسیار محبوب است. این عمل‌های زیبایی فقط برای افراد بالای 18 سال انجام می‌شود.
  • پیرسینگ ناف: برخی افراد بالای ناف خود را سوراخ کرده و جواهراتی را در زیر آن آویزان می‌کنند.

سوراخ‌کاری (بدن)

تلفظ پیرسینگ به انگلیسی

اگر قصد یادگیری تلفظ و معنی پیرسینگ را دارید، به مثال‌هایی که در آن‌ها این لغت استفاده شده است،  توجه کنید. مطالعه جملات مختلفی که کلمه Piercing در آن‌ها به کار رفته است، به شما یاری می‌دهد که هدف استفاده از این کلمه در جمله نایل را به درستی درک نمایید. تحقیقات علمی ثابت کرده است که به خاطر سپردن معنی کلمه Piercing از طریق جملات و مکالمات بسیار ساده‌تر از حفظ کردن معنی لغوی آن است.

تلفظ انگلیسی پیرسینگ یا Piercing عبارت است از /ˈpɪəsɪŋ/، در حالی که تلفظ آمریکایی این لغت به صورت /ˈpɪrsɪŋ/ است. همچنین لازم به ذکر است که تلفظ صحیح این کلمه به فارسی پیرسینگ است و نه پرسینگ. اما برخی افراد هنوز هم نمی‌دانند که پیرسینگ یا پرسینگ کدام یک درست است و پرسینگ را به اشتباه به جای دیگری به کار می‌برند. 

تلفظ پیرسینگ به انگلیسی

کلمه پیرسینگ به انگلیسی

پیرسینگ معادل کلمه انگلیسی Piercing است که به معنای سوراخ کردن است. امروزه پانچ بدن و قرار دادن جواهر، نگین، حلقه و ... بسیار رایج شده است. بهتر است که این کار توسط افراد متخصص و در یک محیط کاملا بهداشتی انجام شود. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که برای پانچ بدن از ابزارهای مخصوص استفاده نمایید، زیرا ابزارهای مخصوص درد ناشی از سوراخ کردن بدن را کاهش می‌دهند.

هر قسمتی از بدن از جمله گوش، بینی، لب، سینه، شکم، دست و پا را می‌توان برای آویختن زیورآلات مختلف سوراخ کرد. هر نقطه از بدن که پانچ شود، زیبایی و جذابیت فرد را بیشتر می‌کند. در فرهنگ‌های باستانی، Piercing را سمبل قدرت و ثروت می‌دانستند. برای مثال، بزرگان مصر باستان جذابیت و قدرت خود را با جواهرات نصب شده روی قسمت‌های مختلف بدن نشان می‌دادند.

اما در فرهنگ‌های آسیایی، این عمل زیبایی نشانه مذهبی و فرنگی دارد. در هند، Piercing نشانه ازدواج و عشق میان دو نفر است. همچنین مردمان چین در گذشته، از این روش برای نشان دادن وضعیت اجتماعی و فرهنگی خود استفاده می‌کردند.

 

نوشتن دیدگاه