اکسسوری زنانه چیست؟

 اکسسوری های زنانه می توانند یک عینک آفتابی با طراحی خاص، شال گردنی بلند که روی پالتوی زمستانه یا یک کیف دستی کوچک باشد. اما اکسسوری های زنانه به این سه آیتم ختم نمی شوند. زیورآلات بدلی یک بخش وسیعی از اکسسوری های زنانه را تشکیل می دهند. چرا که زیورآلات بدلی خود شامل دسته های بزرگ تری مثل ست و نیم ست، گردنبند، حلقه و انگشتر، دستبند و گوشواره و ... است. در بین اکسسوری های زنانه، زیورآلات بدلی رایج تر و شناخته تر است و حتی در بعضی مواقع میان عموم مردم اکسسوری زنانه همان زیورآلات بدلی تعبیر شده است.

اکسسوری زنانه چیست؟

اکسسوری زنانه در واقع وسایل زینتی است که بانوان برای تکمیل تیپ و استایل خود از آن استفاده می کنند. این وسایل می تواند بدلیجات و زیورآلات، کش مو، گیره مو، تل و... باشد. اکسسوری یک کلمه لاتین است و به معنی هر وسیله ایست که به چیز دیگری اضافه می شود. در دنیای مد و فشن به خصوص قرن 21 استفاده از این کلمه رواج بیشتری یافته است، چرا که اِلِمان جدایی ناپذیری از استایل های رسمی و غیر رسمی آقایان و بانوان امروزی شده است. اکسسوری در دنیای مد امروزی به هر وسیله و المانی به جز پوشاک اصلی که برای تکمیل و تزیین استایل به کار می رود گفته می شود. 

اکسسوری زنانه چیست؟

راهنمای انتخاب اکسسوری بدلیجات زنانه شیک و جذاب

همان طور که برای انتخاب آیتم هایی مثل عینک آفتابی، کیف، شال گردن و ... در استایل قواعدی وجود دارد، برای انتخاب اکسسوری بدلیجات زنانه هم این موضوع صدق می کند. قواعد و روش هایی وجود دارد که رعایت کردن آن کمک بزرگی به تناسب زیورآلات بدلی با استایل و تیپ صورت و بدن شما می کند. زیورآلات را تا حد امکان با رنگ پوست خود متناسب کنید. به صورت کلی دو دسته تناژ رنگی پوست داریم: پوست گرم و پوست سرد. برای اینکه گرمی یا سردی پوست خود را تشخیص دهید به رگ های زیرپوست ساعد دست نگاه کنید. اگر رگ ها سبز رنگ باشد پوست شما گرم و اگر رگ ها به رنگ آبی باشد پوست شما سرد است. پوست های گرم معمولا به رنگ تیره و پوست های سرد به رنگ روشن و به اصطلاح رنگ پریده هستند. اکسسوری بدلیجات زنانه شیک و جذاب برای پوست گرم، زیورآلات رزگلد، طلای زرد یا حتی محصولاتی از جنس مس هستند. اگر از زیورآلات سنگی هم استفاده می کنید بهتر است که سنگ های زینتی به رنگ روشن مثل زرد یا سبز باشند. برای پوست سرد زیورآلات بدلی سفید رنگ مثل نقره و طلای سفید انتخاب مناسبی است. برای انتخاب زیورآلات سنگی از سنگ های زینتی به رنگ قرمز مثل گارنت و یاقوت قرمز، صورتی مثل تورمالین و آبی مثل یاقوت کبود استفاده کنید.

راهنمای انتخاب اکسسوری بدلیجات زنانه شیک و جذاب

همچنین فرم صورت نیز در انتخاب اکسسوری بدلی هم نقش آفرینی می کند. صورت انسان ها فرم های مختلفی از نظر اشکال هندسی دارد که اگر متناسب ترین اکسسوری ها با فرم صورت انتخاب شوند یک استایل حرفه ای از شما برای همگان به نمایش می گذارد. اگر اندازه پیشانی و گونه ها متناسب باشد فرم صورت شما مربعی یا گرد است. با این تفاوت که اگر فک شما زاویه دار باشد، فرم مربعی و اگر زاویه ای در قسمت فک شما مشاهده نشود، فرم صورت شما گرد است. برای صورت های گرد از گوشواره های آویزی استفاده کنید تا طول بیشتری به صورت شما بدهد. گردنبند های V شکل مناسب صورت های گرد هستند و مثل گوشواره ها باعث می شوند که صورت شما کشیده تر به نظر برسد. برای صورت های مربعی شکل گوشواره های بلند با اشکال منحنی زاویه های فک شما را متعادل تر نشان می دهد. طول گردنبند هم بهتر است از خط سینه بلند تر نباشد. گردنبند های پرنسسی با اشکال گرد یک انتخاب بی نقص است. اگر اندازه پیشانی با فاصله گونه ها یک اندازه باشه فرم صورت شما بیضی شکل است. گردنبند مناسب صورت های بیضی شکل چوکر ها هستند. همچنین گوشواره های میخی یا گوشواره های کوتاه گزینه پیش رو برای تناسب بهتر است. اگر عرض صورت شما از پیشانی به سمت چانه به تدریج کمتر شود فرم صورت شما مثلثی شکل است. برای صورت های مثلثی شکل گوشواره هایی با اشکال گرد زوایای تند صورت را متعادل تر می کند. گردنبند با طرح ضخیم یا به اصطلاح پرنسسی انتخاب مناسب پیش روی شماست.

راهنمای انتخاب اکسسوری بدلیجات زنانه شیک و جذاب

اکسسوری بدلیجات زنانه شامل چه چیزهاییست؟

اکسسوری بدلیجات زنانه شامل تمامی آیتم ها از جمله ست و نیم ست، حلقه و انگشتر، دستبند، پابند، گوشواره و ... است. در پایان شاید تا الان این سوال را از خود پرسیده اید مگر زیورآلات بدلی هم مثل لباس پوشیدن این همه قانون و قواعد دارد؟ باید بگوییم این سلیقه و انتخاب شخصی شماست که در اولویت است و نکات گفته شده صرفا برای بهتر شدن استایل شماست. چرا که انتخاب شما در استایل قطعا بهترین است! پس به این دلیل که تا اینجا همراه زودیکا بوده اید، یک سر به دسته بندی محصولات بزنید و کمد اکسسوری های خود را تکمیل کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه