سنگ جاسپر: رنگ‌ها و معانی مختلف این سنگ قیمتی

سنگ جاسپر گرانبها، آرامبخش و منحصر به فرد است. خواص بسیار زیادی دارد و معمولا برای کاهش استرس از آن استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از سنگ جاسپر با رنگ‌های متنوع موجود است و هر یک از آنها خواص و معانی ویژه خود را دارند. بسیاری از مردم معتقد هستند که این گوهرسنگ از انسان در برابر اتفاقات بد، انرژی‌های منفی محافظت می‌کند. در این مقاله سنگ جاسپر، رنگ‌ها و معنای مختلف این سنگ قیمتی را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

سنگ جاسپر: رنگ‌ها و معانی مختلف این سنگ قیمتی

سنگ جاسپر چیست؟

سنگ جاسپر گونه‌ای از سنگ‌های کلسدونی و کوارتز است. این گوهرسنگ زیبا معمولا قهوه‌ای رنگ است اما در رنگ‌های دیگری مانند خاکستری، آبی، سفید، بنفش، صورتی، قرمز، نارنجی و زرد یاسی نیز یافته شده‌اند. ظاهر این سنگ بسیار مدرن و شیک است و در ساخت جواهرات و زیورآلاتی مانند گردنبند، گوشواره و انگشتر از آن استفاده می‌کنند. هر قطعه‌ای از سنگ‌ جاسپر ظاهر منحصر به فرد خود را دارد یعنی الگوهای پیچیده، لکه‌ها، خال‌ها و موج‌های آن با دیگر سنگ‌های جاسپر متفاوت است و هیچوقت دو قطعه از این سنگ شبیه هم نمی‌شوند.

جاسپر « jasper» به معنای سنگ خال‌دار، خال‌خالی یا غبارآلود است و دلیل وجود طرح‌ها و الگوهای مختلف آن نیز ترکیب خاکستر، مواد معدنی و رسوبات مختلف در ساختار این سنگ زیبا است. در طول تاریخ معانی و مفاهیم زیادی از این گوهر در فرهنگ‌های مختلف تعبیر شده است. مصریان برای افزایش قدرت جنسی و باروری از جاسپر استفاده می‌کردند. بومیان آمریکایی معتقد بودند که این سنگ خواص درمانی و جادویی دارد. یکی از قابلیت‌های اصلی این سنگ، خواص معنوی آن به حساب می آمد و افراد برای حفاظت از خود در برابر ارواح شیطانی، نفرین، طلسم و جادوی بد، دفع شرارت‌ها و همچنین جذب شانس و اقبال، جاسپر را نزد خود نگهداری می‌کردند.

سنگ جاسپر چیست؟

تنوع رنگ‌ها و تأثیرات روانی مختلف سنگ جاسپر در جواهرسازی

 هریک از انواع سنگ جاسپر خواص درمانی و انرژی‌زایی دارند. به طوری که بسیاری از مردم در مناطق مختلف جهان برای حفاظت، افزایش قدرت و انرژی و همچنین شفابخشی از آن استفاده می‌کنند. رنگ‌های « jasper» بسیار متنوع بوده و هرکدام از آنها خاصیت درمانی و روانی ویژه‌ای دارند. کاربرد اصلی انواع این گوهر در جواهرسازی است. انواع آویز، دستبند، انگشترهای نقره و طلا همراه با نگین جاسپر در جواهرفروشی‌ها عرضه می شود. خواص درمانی جاسپر عبارتند از:

  1. آرامبخش
  2. ضد استرس
  3. انرژی‌زا
  4. دفع انرژی‌های منفی
  5. پاکسازی محیط
  6. تقویت صبر و شکیبایی انسان
  • سیاه

جاسپر سیاه لوکس، خاصیت محافظتی دارد و برای تسکین درد، بهبود بیماری‌های معده و پا مفید است.

  • قرمز

جاسپر قرمز تاثیرات روانی مثبتی دارد از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. جذب انرژی‌های مثبت
  2. تنظیم چاکراه خورشیدی
  3. کمک به حفظ ثبات و تعادل
  4. تقویت روابط مثبت با دیگران
  5. تقویت قدرت جسمی
  • سبز

رنگ سبز این گوهر برای ساخت جواهرات و زیورآلات با طرح‌های رویال و لوکس بسیار عالی است. تاثیرات روانی آن به شرح زیر است:

  1. بسیار آرام‌بخش
  2. متعادل کننده احساسات عاطفی
  3. رفع اضطراب و وحشت
  4. دفع انرژی منفی به خصوص برای افرادی که کابوس‌های وحشتناک می‌بینند.

تنوع رنگ‌ها و تأثیرات روانی مختلف سنگ جاسپر در جواهرسازی

  • زرد

جاسپر زرد رنگ به سنگ شفای درونی معروف است. تاثیرات روانی آن عبارتند از:

  1. تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس
  2. افزایش سطح انرژی و رفع خستگی
  3. بازیابی نشاط و انرژی
  4. تنظیم چاکراه خورشیدی
  • قهوه ای

این سنگ برای کسانی که در گذشته آسیب‌های روانی دیده‌اند و دردهای عمیقی دارند بسیار مفید است زیرا علاوه بر محافظت فرد در برابر اتفاقات بد و ترس، به رهاکردن گذشته تلخ، کمک زیادی می‌کند و باعث افزایش تمرکز شما در زندگی؛ به‌خصوص زندگی در زمان حال، می‌شود. به طور کلی جاسپر قهوه‌ای برای سلامتی جسمی و شادابی فیزیکی به خصوص عارضه‌های کبدی و کلیه بسیار مفید است.

  • آبی

رنگ آبی این سنگ برای کسانی که به دنبال فرصت‌های جدیدی در زندگی هستند؛ اما اعتماد به نفس کافی ندارند، بسیار موثر است. انرژی آن نافذ و باعث ایجاد انگیزه و تقویت باورهای مثبت در انسان می‌شود. از دیگر خواص آن می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. پاکسازی کننده
  2. آرام‌بخش
  3. افزایش قدرت تمرکز
  4. تقویت اراده
  • گورخری یا Zebra

این نوع سنگ، طرحی راه‌راه به شکل پوست گور‌خر، به رنگ قهوه‌ای و سفید و در برخی موارد رگه‌های سیاه است. برخی خواص آن به شرح زیر است:

  1. تقویت خلاقیت
  2. الهام‌بخش
  3. آرام‌بخش
  4. ایجاد تعادل
  5. پاکسازی هاله در مدیتیشن

سنگ جاسپر

اگر به دنبال جواهری زیبا هستید که تاثیرات روانی مثبتی بر سلامتی جسمی و روحی دارد؛ می‌توانید زیورآلات ساخته‌شده با سنگ‌های جاسپر را در رنگهای درخشان استفاده نمایید. همچنین می‌توانید در مناسبت‌های مختلفی مانند نامزدی، تولد، سالگرد ازدواج و یا هر رویدادی که مورد نظر شماست آن را به عزیزان خود هدیه دهید.

 

 

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه