راهنمای انتخاب سایز انگشتر برای زنان و مردان

مطمئنا برای شما نیز پیش آمده است که بدون دانستن سایز انگشت یکی از عزیزانتان، قصد خرید یک انگشتر زیبا را برای او داشته‌اید. در حالی که مناسب بودن سایز انگشتر برای زنان و مردان در زیبایی آن محصول بسیار تاثیرگذار است. فروشندگان طلا و جواهر از وسایل مخصوصی برای این منظور استفاده می‌کنند. اما از آنجایی که ما به این تجهیزات دقیق و حرفه‌ای دسترسی نداریم، توجه به یک سری نکات و دستورالعمل‌ها می‌تواند برایمان مفید واقع شود.
راه حل‌های متعددی برای اندازه‌گیری انگشت جهت انتخاب اندازه مناسب حلقه در خانه وجود دارند که در ادامه چند نمونه از آن‌ها شرح داده شده است. این روش‌ها به ویژه برای خرید اینترنتی زیورآلات و بدلیجات مختلف از آنلاین شاپ‌های گوناگون، همچون وب‌سایت زودیکا کارآمد هستند.

راهنمای انتخاب سایز انگشتر برای زنان و مردان

سایز انگشتر را چگونه بفهمیم؟

یکی از مهمترین اقدامات پیش از خرید حلقه، پیدا کردن سایز مناسب آن است. همانطور که بیان شد، با استفاده از چندین روش می‌توان به محاسبه قطر داخلی حلقه و برجستگی دور انگشت پرداخت. برای اینکه صفر تا صد این کار را یاد بگیرید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

تعیین سایز انگشتر برای زنان و مردان با کمک یک انگشتر دیگر

استانداردهای تعیین شده برای محاسبه اندازه حلقه در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال در ایران، قطر داخلی انگشتر به عنوان شماره آن در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل جداول تعیین شماره این زیورآلات نیز بر همین اساس تنظیم شده‌اند.

سایز انگشتر را چگونه بفهمیم
شما می‌توانید برای پیدا کردن اندازه مناسب حلقه، قطر داخلی یکی از رینگ‌های قبلی فرد را اندازه گرفته و عدد حاصل را با مقادیر جدول، مطابقت دهید. در ضمن، برای زیورآلات وارداتی نیز جدول تعیین شماره مخصوص وجود دارد؛ البته مقادیر این جدول بر مبنای استانداردهای کشور مبدأ مشخص شده است.

اندازه گیری سایز انگشتر با استفاده از نخ!

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انتخاب سایز انگشتر برای زنان و مردان استفاده از نخ است. برای این منظور کافی است که مقداری نخ را دور انگشت مورد نظر فرد پیچیده و محل تلاقی دو سر نخ را علامت بزنید. در نهایت فاصله بین ابتدای نخ تا علامت را با خط کش اندازه‌گیری کرده و شماره متناسب با عدد حاصل را از جدول مربوطه پیدا کنید.

تعیین اندازه انگشتر با استفاده از خط کش و کاغذ

در صورت عدم دسترسی به نخ، می‌توانید از یک نوار کاغذی یا یک نوار پارچه‌ای، برای تعیین اندازه حلقه استفاده کنید. برای تحقق این هدف مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. یک نوار کاغذی به طول 15 سانتی‌متر تهیه کرده و آن را دور برجستگی انگشت مورد نظر بپیچید.
  2. محل تلاقی دو طرف نوار را با خودکار علامت بزنید.
  3. نوار کاغذی را روی یک سطح گذاشته و فاصله بین ابتدای کاغذ تا محل علامت زده را با خط کش اندازه بگیرید.
  4. عدد به دست آمده را با جدول تعیین سایز مقایسه کرده و شماره مناسب حلقه را پیدا کنید.

تعیین اندازه انگشتر با استفاده از خط کش و کاغذ

لازم به ذکر است که نباید نوار کاغذی یا پارچه‌ای را خیلی محکم دور انگشت پیچید. زیرا در غیر این صورت ممکن است که سایز به دست آمده برای رینگ، کوچکتر از مقدار واقعی آن باشد.

یافتن سایز انگشتر با کمک صابون

صابون را می‌توان یکی دیگر از ابزارهای مناسب برای انتخاب سایز انگشتر برای زنان و مردان دانست. شما می‌توانید یکی از انگشترهای همسر یا عزیزانتان را محکم روی قالب صابون فشار داده و قطر دایره ایجاد شده را اندازه بگیرید. در نهایت عدد به دست آمده را با مقادیر موجود در جدول مربوطه مقایسه کرده و میزان مناسب را پیدا کنید. به همین سادگی می‌توانید عزیزان خود را سورپرایز کرده و یک هدیه زیبا برای آن‌ها بخرید.

راهنمای انتخاب سایز انگشتر برای زنان و مردان

در هنگام تعیین اندازه رینگ با استفاده از هر یک از روش‌های مطرح شده در بخش قبل، نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

  1. اگر انگشتان دست فرد مورد نظر سرد است، اقدام به محاسبه اندازه حلقه نکنید. زیرا در این شرایط، به دلیل کم بودن فشار خون فرد، میزان حاصل کوچکتر از اندازه واقعی است.

راهنمای انتخاب سایز انگشتر برای زنان و مردان

  1. توجه داشته باشید که اندازه انگشتان دست در طول روز تغییر می‌کند. برای مثال صبح‌ها انگشتان دست کوچکتر هستند و به مرور زمان ورم می‌کنند. بنابراین تعیین قطر انگشتر نباید صبح‌ها انجام شود و بهترین زمان برای انجام این کار میانه روز است.
  2. پروسه محاسبه قطر داخلی رینگ را برای اطمینان بیشتر چند بار تکرار کنید.
  3. در صورتی که قصد خرید زیورآلات وارداتی را دارید، حتما اعداد به دست آمده از روش‌های محاسبه بالا را با جدول سایز مخصوص همان کشور مطابقت دهید.
  4. جالب است، بدانید که اندازه انگشت‌های مشابه در دو دست با یکدیگر متفاوت است. بنابراین دور انگشت مورد نظر را به طور دقیق محاسبه کنید.
  5. اگر بندهای انگشتان شما بزرگتر از سایر قسمت‌های آن‌ها هستند، هم خود انگشت و هم بندهای آن را اندازه بگیرید. در نهایت میانگین دو عدد حاصل را به عنوان قطر رینگ به حساب آورید.
  6. در صورتی که عدد به دست آمده از یکی از روش‌های محاسبه مذکور بین دو عدد موجود در جدول تعیین سایز انگشتر قرار داشت، عدد بزرگتر را در نظر بگیرید.
  7. شماره مناسب رینگ برای زنان بین 3 تا 9 است. اعداد 5 تا 7 بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که عمومی‌ترین اندازه حلقه برای خانم‌ها 6 است.

شماره رینگ مناسب برای زنان

  1. شماره‌ حلقه مردان بین 8 تا 14 است که از میان آن‌ها، اعداد 8 تا 10 بیشترین متقاضی را دارند. همچنین عمومی‌ترین اندازه برای آقایان 9 است.

جدول راهنمای انتخاب سایز انگشتر برای زنان و مردان

جدول زیر برای پیدا کردن سایز مناسب انگشتر با کمک یک حلقه دیگر استفاده می‌شود.

قطر انگشتر (میلی‌متر)

سایز حلقه (مردانه و زنانه)

14.9

4

15.3

4 2/1

15.7

5

16.1

5 2/1

16.5

6

16.9

6 2/1

17.3

7

17.7

7 2/1

18.1

8

18.5

8 2/1

19.0

9

19.4

9 2/1

19.8

10

20.2

10 2/1

20.6

11

21.0

11 2/1

21.4

12

22.2

13

 جدول راهنمای انتخاب سایز انگشتر برای زنان و مردان

در صورتی که با استفاده از نخ یا نوار کاغذی اقدام به محاسبه اندازه انگشت خود کردید، از جدول زیر برای انتخاب سایز انگشتر برای زنان و مردان استفاده کنید.

طول نوار یا نخ دور انگشت (میلی‌متر)

سایز حلقه

49 تا 50

5

51.5 تا 52.5

6

54 تا 55

7

56.5 تا 57.5

8

59 تا 60

9

62 تا 62.5

10

64 تا 65

11

67 تا 67.5

12

69 تا 70

13

71 تا 72

14

پایان‌بندی

در این مقاله، به روش‌های مختلف برای اندازه‌گیری سایز انگشتر اشاره کردیم. ساده‌ترین راه برای این کار استفاده از نخ یا نوار کاغذی و یک خط کش است. با کمک ترفندهای ساده می‌توانید اندازه انگشتر خود یا عزیزانتان را تعیین نمایید.

انگشتر در هر انگشت به چه معناست؟

 

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه