سنگ زبرجد: اسرار و معانی این سنگ ارزشمند

سنگ‌های زینتی هر کدام زیبایی فوق العاده‌ای دارند و از نظر خواص معنوی و جسمی می‌توانند از یکدیگر متمایز باشند. سنگ زبرجد، یکی از سنگ‌های بلوری است که با ظاهر جذاب و رنگ سبز خودش، می‌تواند بسیار خیره‌کننده نیز باشد. این سنگ زینتی در ساخت زیورآلات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زبرجد می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک سنگ لوکس و خاص هستند، گزینه خوبی محسوب شود. اگر به رنگ سبز علاقه‌مند هستید، ما این سنگ بلوری و جذاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا از هر نظر منحصر به فرد است. اما قبل از آن توصیه می‌کنیم که در ادامه این مقاله، با ما همراه باشید تا بیشتر با این سنگ آشنا شوید.

سنگ زبرجد چیست؟ 

سنگ زبرجد، جزو سنگ‌های اولیوین است که دارای جلای شیشه‌ای بوده و درجه شکست نور بالایی دارد. این سنگ با نام پریدوت نیز شناخته می‌شود که این اسم مفهوم غنی از نعمت بودن این سنگ را تداعی می‌کند. سنگ زبرجد با رنگ سبز، تحت تاثیر اسید سولفوریک به وجود می‌آید و می‌تواند به همراه الماس استخراج شود.

شاید برای شما جالب باشد اگر بگوییم این سنگ بلوری سبز رنگ، در شهاب سنگ‌هایی که با زمین برخورد کرده‌اند نیز دیده می‌شود. از جمله ترکیبات اصلی در سنگ زبرجد می‌توان به منیزیم و آهن اشاره کرد. هر دو عنصر هم باعث زیبایی در این سنگ می‌شوند و هم خواص آن را افزایش می‌دهند.

سنگ زبرجد چیست؟

این سنگ به دلیل داشتن جذابیت فوق العاده، در انواع بدلیجات و زیورآلات ساخته شده از طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی از مدل‌های جواهرات زودیکا نیز شاهد به کار رفتن این سنگ با ظاهر جذاب و کیفیت اصل هستیم.

رنگ سنگ زبرجد اصل 

سنگ زبرجد بر اساس ترکیباتی که در آن به کار رفته است، می‌تواند دارای رنگ زرد تا زیتونی باشد. حتی برخی از مدل‌های این سنگ با رنگ قهوه‌ای نیز دیده می‌شوند. این سنگ رنگ ثابتی دارد و می‌تواند به راحتی در نور آفتاب و مهتابی، رنگ خود را ثابت نگه دارد. این گوهر ارزشمند، معمولا در اندازه‌های ریز و کوچک در بازار وجود دارد؛ اما نمونه‌های درشت این سنگ نیز موجود هستند که قیمت گران و ارزش بالایی دارند.

سنگ زبرجد برای چه ماهی است؟

سنگ‌های زینتی و قیمتی هر کدام برای ماه خاصی طراحی شده‌اند. انتخاب یک سنگ جذاب با ظاهر مناسب و کیفیت بالا که متناسب با ماه تولد خودتان است، به شما این امکان را می‌دهد تا بیشتر از خواص درمانی این سنگ‌ها بهره‌مند شوید. سنگ زبرجد یکی از انواع سنگ‌هایی است که برای ماه تولد مرداد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، اگر قصد خرید یک هدیه خاص برای متولدین مرداد ماه را دارید، ما به شما این سنگ بلوری را پیشنهاد می‌کنیم.

سنگ زبرجد برای چه ماهی است؟

سنگ زینتی زبرجد جزو سنگ‌هایی است که باعث ایجاد صلح و عشق می‌شود. از این رو، زیورآلات ساخته شده با این سنگ، از جمله گوشواره و دستبند آن بسیار محبوب و معروف هستند. این سنگ‌ها هم برای زیورآلات زنانه قابل استفاده‌اند، هم می‌توانند به عنوان یک سنگ زینتی برای دکمه‌های سر آستین و پونز کراوات‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

تشخیص سنگ زبرجد اصل 

هر سنگ زینتی که در میان مردم محبوب می‌شود، دارای نمونه‌های تقلبی نیز در بازار هست. متاسفانه سود جویان تلاش می‌کنند که نمونه‌های تقلبی از این سنگ‌ها را با قیمت نسبتا ارزان بفروشند و مشتریان بیشتری را جذب کنند. این در حالی است که سنگ‌های زبرجد به راحتی توسط شمایی که قصد خرید آن‌ها را دارید، قابل تشخیص است. بنابراین، اگر برای شما مهم است که کلاه سرتان نرود و بتوانید از خواص این سنگ بهره‌مند شوید، باید سنگ اصل را از نمونه تقلبی آن تشخیص دهید. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید.

ثابت ماندن رنگ سنگ در هنگام قرار گرفتن در زیر نور آفتاب، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این سنگ است. سنگ را در زیر نور آفتاب بگیرید و سپس آن را در زیر نور مهتاب قرار دهید. اگر رنگ این سنگ ثابت بود، آن اصل است.

تشخیص سنگ زبرجد اصل

سنگ‌های زبرجد اصل ممکن است دارای رگه‌های قهوه‌ای و زرد رنگ باشند. این موضوع نه تنها نشان دهنده تقلبی بودن این سنگ‌ها نیست؛ بلکه نشان دهنده اصل بودن آن‌ها است.

سنگ‌های زبرجد جزء سنگ‌های نرم هستند که معمولا برش آن‌ها به صورت دایره‌ای، بیضی شکل، پلکانی و بالشی است که هر کدام دارای خصوصیات و ظاهر جذابی هستند.

خواص سنگ زبرجد در اسلام 

سنگ زبرجد مانند سنگ‌های زینتی و قیمتی دیگر از جمله عقیق، دارای خواص زیادی است که از سوی روایات و احادیث در مورد آن‌ها صحبت شده است. امام رضا (ع) در یکی از احادیث و روایات خودشان در مورد خواص این سنگ صحبت کرده‌اند. طبق این روایت هر کس از انگشتر زبرجد استفاده کند، می‌تواند زندگی آسان‌تری داشته باشد و دشواری را از خود دور نماید. طبق این روایت، این سنگ می‌تواند مایه توانمندی و قدرت باشد. همچنین استفاده از سنگ زبرجد برای از بین بردن فقر و نیازمندی مفید است.

خواص دیگر سنگ زبرجد

حال که با خواص سنگ زبرجد در اسلام آشنا شدید، شاید برای شما این سوال مطرح شده که آیا این موارد تنها خواص این سنگ هستند؟

خواص سنگ زبرجد در اسلام

زبرجد که با نام پریدوت شناخته می‌شود، دارای خواص درمانی و ذهنی زیادی است. به طوری که می‌تواند باعث ایجاد خواص شفابخش در شما شود و روحیه شما را نیز بهبود ببخشد. این سنگ به دلیل داشتن رنگ خاص و جزئیات مناسب، می‌تواند به شما کمک کند تا یک زندگی شاد و بدون مشکل داشته باشید. همین موضوع باعث شده تا افرادی که از زیورآلات حاوی سنگ زبرجد استفاده می‌کنند، بتوانند زندگی شادتر و روحیه بهتری داشته باشند.

این سنگ می‌تواند باعث ایجاد احساس آرامش و امنیت بیشتر شود. با سنگ ارزشمند زبرجد، لذت خودتان را از زندگی چندین برابر می‌کنید و می‌توانید از کینه توزی و حسادت دوری نمایید. این سنگ به شما برای بهبود عملکرد غدد کمک می‌کند. به عقیده برخی از افراد، زبرجد تاثیر زیادی روی کاهش تب و بهبود زیبایی و سلامت پوست و مو دارد.

جمع بندی

سنگ زبرجد، برای متولدین مرداد ماه خوشایند است. برای افزایش مال و داشتن حال خوب می‌توانید از زیورآلات زبرجد استفاده کنید. فروشگاه زودیکا امکان خرید این نوع زیورآلات را فراهم نموده است.

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه