اندازه‌گیری سایز پا | راهنمای سایز پا

خیلی اوقات پس از خرید کفش متوجه می‌شوید که کفش پایتان را می‌زند. گاهی نیز پس از چند بار استفاده، احساس می‌کنید که کفش برای پایتان گشاد است. بدون شک تجربه چنین حسی می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. به خصوص اگر به آن کفش بسیار علاقه‌مند باشید. در اینگونه مواقع، ناچار به تعویض کفش خود خواهید بود. برای اینکه با چنین مشکلی روبرو نشوید باید نحوه اندازه‌گیری سایز پا را یاد بگیرید. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی زودیکا، به زبانی ساده به بررسی جامع‌ترین راهنمای سایز پا خواهیم پرداخت. بنابراین قبل از اقدام به خرید کفش، حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

نکات اندازه‌گیری سایز پا

اندازه‌گیری سایز پا کار دشوار و پیچیده‌ای نیست. با این حال لازم است به منظور اندازه‌گیری دقیق، به نکات ظریفی توجه کنید. در ادامه به منظور آشنایی بیش‌تر شما به صورت اجمالی به بررسی مهم‌ترین نکات اندازه‌گیری پا خواهیم پرداخت.

استفاده از جوراب

همان طور که می‌دانید برای خرید کفش، باید حتما جوراب بپوشید. در غیر این صورت ممکن است سایز مناسب پای خود را خریداری نکنید. به همین علت در اندازه‌گیری سایز پا نیز باید این مسئله را مورد توجه خود قرار دهید. زمانی که می‌خواهید اندازه پای خود را مشخص کنید، حتما جوراب بپوشید. چرا که کفش خود را نیز قرار است با جورابی مناسب استفاده کنید.

استفاده از جوراب

توجه به زمان

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما برای اندازه‌گیری سایز پا قبل از هر چیزی باید زمان مناسبی را مشخص نمایید. بهترین زمان ممکن برای انجام این کار، ساعت‌های آخر روز است. به این دلیل که در ساعات پایانی روز، پا در بزرگ‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید پای خود را پس از انجام پیاده روی اندازه بگیرید. با این حال، دقت داشته باشید که مسافت و مسیر پیاده روی شما باید طولانی باشد.

اندازه‌گیری دقیق

برخی افراد فکر می‌کنند در زمان اندازه‌گیری بهتر است اعداد به دست آمده را رند نمایند. انجام این کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. حتی یک میلیمتر هم می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر نتیجه کار بگذارد. اشتباهی دیگر که در اندازه‌گیری پا رخ می‌دهد توجه به اندازه یک پا است. برخی افراد تنها یک پا را اندازه می‌گیرند و سایز به دست آمده را ملاک قرار می‌دهند. این کار اشتباه است. اندازه هر پا با دیگری تفاوت دارد. به همین منظور برای دریافت اندازه دقیق، سایز هر دو پا را به طور جداگانه اندازه‌گیری کنید.

اندازه‌گیری دقیق سایز پا

راهنمای اندازه‌گیری سایز پا

پس از آشنایی با نکات ضروری در اندازه‌گیری سایز پا، لازم است روش انجام کار را یاد بگیرید. برای انجام این کار دو روش پیش رو دارید. انتخاب هر یک از این روش‌ها کاملا سلیقه‌ای است. هر دو روش معتبر هستند. راهی را انتخاب کنید که برایتان آسان‌تر است.

روش اول

در این روش به یک متر نیاز دارید. قدم اول، اندازه‌گیری طول پا است. از انتهای پاشنه تا نوک انگشت بزرگ را با کمک متر اندازه بگیرید. دو واحد به رقم به دست آمده اضافه نمایید. سپس حاصل را در عدد سه ضرب کنید. در نهایت عدد را تقسیم بر دو نمایید. این عدد نشان دهنده اندازه دقیق پایتان است. در صورتی که اندازه دو پا متفاوت بود عدد بزرگ‌تر را ملاک انتخاب خود قرار دهید. برای پایی در اندازه ۳۹.۵ پیشنهاد می‌کنیم کفشی در سایز ۴۰ خریداری نمایید. در صورتی که کفش ۴۰ برایتان بزرگ بود از کفی استفاده کنید.

روش دوم

اگر اندازه دو پایتان برابر نیست، می‌توانید برای اندازه‌گیری سایز پا، این روش را معیار کارتان قرار دهید. ابتدا کاغذی سفید رنگ تهیه نمایید. سپس پاهای خود را به طور جداگانه بر کاغذ گذاشته و طرح آن‌ها را بکشید. اندازه هر دو طرح را بر کاغذ بنویسید. در نهایت نیز به طور تقریبی و بر اساس اطلاعات زیر می‌توانید سایز پای خود را به دست آورید. به عنوان نمونه در صورتی که پای راست ۲۶.۵ و پای چپ ۲۵.۵ بود، میانگین ۲۵ را در نظر بگیرید. در این صورت اندازه مناسب کفش شما ۴۰ خواهد بود.

اندازه پا

سایز کفش

۲۳.۵

۳۷

۲۴

۳۸

۲۴.۵

۳۹

۲۵

۴۰

۲۵.۵

۴۱

۲۶

۴۲

۲۶.۵

۴۳

۲۷

۴۴

کلام آخر

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی زودیکا، به بررسی راهنمای کامل اندازه‌گیری سایز پا پرداختیم. حتما قبل از اقدام به خرید از سایز دقیق کفش خود اطمینان پیدا کنید. در غیر این صورت ممکن است کفش پای شما را بزند یا برایتان گشاد باشد. پس از اینکه اندازه دقیق پای خود را دریافتید، می‌توانید به بخش فروش سایت مراجعه نمایید. انواع مدل‌های کفش در رنگ‌ها و طرح بندی‌های مختلف در زودیکا به صورت اینترنتی عرضه می‌شوند. کافی است محصول مورد علاقه خود را به سبد خرید اضافه نمایید و با تکمیل فرآیند خرید، کفش جذابتان را در محل خود تحویل بگیرید.

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه