فواید طلا برای زنان

طلا فلزی زردرنگ، رسانا و درخشان است که فواید بی‌شماری برای جسم و روح انسان دارد. در گذشته برای استفاده از خواص درمانی طلا، راه‌های محدودی وجود داشت، اما امروزه از این عنصر، در بسیاری از ابزارآلات پزشکی، داروها و ایمپلنت‌ها استفاده می‌شود. طلا بیشترین رسانایی جریان الکتریسیته و بیشترین سازگاری را با بدن انسان دارد، و همین خواص طلا را به بهترین عنصر کاربردی جهت ساخت بسیاری از لوازم پزشکی کرده است.

استفاده از طلا حتی به عنوان یک آویز زینتی نیز تاثیرات مثبت فراوانی بر جسم و روح انسان دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا خواص شگفت‌انگیز طلا برای بدن را معرفی کرده و به بررسی خواص طلا برای بدن زنان و خواص طلا برای بدن مردان بپردازیم، با ما همراه باشید.

خواص شگفت‌انگیز طلا برای بدن

در گذشته برای به هوش آوردن فردی که از ترس یا اندوه، از حال رفته است، یک تکه طلا را در آب انداخته و آن را هم می‌زدند، و به وی می‌نوشاندند. درنیجه این کار آن فرد به سرعت بهبود می‌یافت. همچنین برای بهبود زخم‌ها یک تکه طلا را به زخم می‌بستند تا با جلوگیری از عفونی شدن زخم، به بهبود آن سرعت ببخشند. اما امروزه تاثیرات شگفت‌انگیز طلا بیشتر و بهتر شناخته شده و محققان شیوه‌های درمانی متعددی را تنها با کمک این فلز ارزشمند ابداع کرده‌اند؛ خواص طلا بر بدن انسان شامل موارد زیر است:

  • بهبود گردش خون
  • بهبود اکسیژن‌رسانی
  • بهبود کارکرد قلب
  • کنترل حرارت بدن
  • تسکین درد
  • بهبود جای زخم (هیچ عفونتی بر روی طلا قرار نمی‌گیرد، به همین دلیل زخمی که در مجاورت طلا باشد عفونی نشده و به سرعت بهبود می‌یابد.)
  • زیبایی پوست
  • ضد سرطان
  • کنترل سرطان
  • نشاط آور
  • ضد استرس و اضطراب
  • تنظیم هورمون‌های بدن

بدن انسان‌ها بسیار متفاوت است، زیرا هر فرد در شرایط خاصی رشد یافته و زندگی کرده است؛ این موجب می‌شود تا واکنش تمامی افراد به یک غذا، دارو و ... یکسان، متفاوت باشد. در ادامه با بررسی خواص طلا به صورت جداگانه بر بدن مردان و زنان، از شگفتی‌های طلا پرده برداری خواهیم کرد.

خواص شگفت‌انگیز طلا برای بدن

خواص طلا برای بدن زنان

استفاده از طلا در میان بانوان بسیار متداول‌تر است؛ زیورآلات زنانه و محصولات مراقبت پوستی و آرایشی ویژه بانوان که از تکه‌های طلا ساخته شده، تنها توسط بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. آیا این زیورآلات و مواد آرایشی صرفا جنبه تزئینی و زیبایی دارند؟! در ادامه با هم چند نمونه از شگفتی‌های طلا برای بدن بانوان را بررسی می‌کنیم:

  • طلا به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند

 در زمان‌های قدیم هدیه دادن طلا به زنانی که زایمان کرده‌اند مرسوم بود، این هدیه بیشتر جنبه درمانی داشت. اما شاید بسیاری از افراد دلیل این کار را ندانسته و این رسم را صرفا به عنوان یک سنت ادامه داده‌اند.

بانوان در زمان زایمان خون زیادی از دست داده و به علت ترشح هورمون‌ها، به شدت دچار تنش عاطفی و جسمانی می‌شوند. استفاده از طلا به تنظیم دوباره هورمون‌ها، بهبود خون‌رسانی، ترشح هورمون شیردهی و تنظیم دمای بدن کمک کرده، و موجب بازگشت سریع زن به چرخه حیات می‌شود. زنان پس از یائسگی روزانه چندین بار دچار گرگرفتگی یا لرز می‌شوند. طلا با تنظیم دمای بدن می‌تواند در کاهش این شرایط ناخوشایند موثر باشد.

  • طلا گردش خون را بهبود می‌بخشد

 طلا اکسیژن‌رسانی را افزایش داده و گردش خون را بهبود می‌بخشد، این امر باعث بهبود کارکرد قلب شده و از بروز نارسایی قلبی و تنفسی جلوگیری می‌کند.

  • طلا هورمون‌های جنسی زنانه را تقویت می‌کند

 طلا سهم ویژه‌ای در سلامت جنسی زنان دارد، استفاده از طلا به هر نحوی، موجب تنظیم هورمون‌های زنانه شده و از بروز بسیاری از ناتوانی‌های جنسی جلوگیری می‌کند. استفاده از طلا با تنظیم ترشح هورمون‌های جنسی فواید زیادی برای بدن دارد که برخی ار آنها را در زیر شرح داده‌ایم.

  1. طلا سن باروری زنان را افزایش می‌دهد: با استفاده از طلا سن یائسگی زنان افزایش یافته و بسیاری از بیماری‌هایی که به سبب دوران یائسگی و کهولت سن ایجاد می‌شوند نیز بروز نخواهند کرد.
  2. طلا به بهبود چرخه قاعدگی کمک می‌کند: تنظیم هورمون‌های زنانه، تنظیم قاعدگی را به همراه دارد، و تنظیم قاعدگی نیز موجب سلامت پوست، مو، دندان، استخوان، اعصاب و... می‌شود.
  • طلا افسردگی را از بین می‌برد

 طلا به عنوان زیورآلات موجب افزایش اعتماد به نفس شده و با تنظیم هورمون‌ها و افزایش سطح سلامت جسمانی، زیبایی را به چهره‌ شما هدیه می‌کند. همچنین طلا ضد استرس و اضطراب بوده و سطح ترشح سروتونین را تنظیم می‌کند، این موضوع تاثیر مستقیمی بر جلوگیری از افسردگی دارد.

  • طلا شما را جوان می‌کند

 امروزه محصولات مراقبت پوستی فراوانی با استفاده از این عنصر ارزشمند تولید می‌شود. طلا خاصیت کلاژن‌سازی داشته و پوستتان را سفت، جوان، شفاف و روشن می‌کند.

خواص طلا برای بدن زنان

خواص طلا برای بدن مرد

بدن زنان و مردان تفاوت‌های چشم‌گیری دارد، پس این طبیعی است که یک عنصر برای زنان دارو باشد و برای مردان سمی مهلک؛ اما طلا آن عنصر نیست! طلا برای بدن مردان نیز فواید بی‌شماری دارد، در ادامه با هم این فواید را بررسی می‌کنیم:

  • سلامت قلب

 طلا اکسیژن‌رسانی را تسهیل کرده و به گردش خون کمک می‌کند، این موجب بهبود کارکرد قلب شده و تجمع چربی در اطراف قلب را کاهش می‌دهد. مردان بیشتر از زنان در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند، پس استفاده از طلا چه به صورت خوراکی و چه به صورت زیورآلات، کمک فراوانی به جلوگیری از بروز این بیماری می‌کند.

  • طلا شما را خوش ‌اخلاق می‌کند‌

 عموما تندخویی در مردان صرفا به دلیل استرس و اضطراب پدید می‌آید، طلا می‌تواند از بروز خشم و تنش عصبی جلوگیری کند.

خواص طلا برای بدن مرد

  • طلا چین و چروک صورت را فراری می‌دهد

 با استفاده از ماسک طلا یا سرم پوستی شبانه حاوی طلا، سطح کلاژن‌سازی پوست خود را افزایش داده و با چین و چروک صورتتان برای همیشه خداحافظی کنید.

البته استفاده از طلا برای مردان بی‌خطر نبوده و مضراتی نیز دارد، این مضرات شامل موارد زیر است:

  • کاهش سلامت جنسی مردان
  • کاهش قدرت باروری

طلا مانند تمام مواد غذایی یا دارویی موجود در طبیعت مقدار مصرف مجاز داشته، و رعایت اعتدال در استفاده از آن موجب حفظ سلامتی می‌شود.

استفاده از طلا هم برای زنان و هم برای مردان مفید است، اما بهتر است مردان در استفاده از این فلز قدرتمند اعتدال را رعایت کنند. در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از مقاله را مرور کنید.

روش مصرف

زنان

مردان

روکش طلا خوراکی

مفید

مفید

داروهای حاوی طلا

متناسب با دستور پزشک

متناسب با دستور پزشک

استفاده از زیورآلات طلا

مفید

رعایت اعتدال

استفاده از محصولات مراقبت پوستی حاوی طلا

روزانه

دو مرتبه در هفته

 

 

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه