علت سبز شدن بدلیجات

تا به حال شده جواهر زیبایی با ذوق و شوق برای خودتان خریداری کنید، اما باعث تغییر رنگ پوست شما شود؟ احتمالا شما هم تا به حال با این مشکل مواجه شده اید و می خواهید بدانید علت سبز شدن بدلیجات چیست؟ آیا سبز شدن پوست در اثر استفاده از بدلیجات نشان دهنده بی کیفیت بودن این زیورآلات است؟ برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید و دلیل سبز شدن پوست خودتان را در هنگام استفاده از بدلیجات درک کنید، این مقاله را بخوانید.

چرا برخی از بدلیجات تقلبی پوست شما را سبز می‌کنند؟

سبز شدن بدلیجات پس از استفاده می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به طور کلی، پوست شما ممکن است به برخی از فلزات حساسیت نشان دهد و همین موضوع باعث می شود که پوستتان در اثر استفاده از بدلیجات تغییر رنگ دهد. اما این بدین معنی نیست که لزوما آن اکسسوری بی کیفیت است. بلکه ممکن است به دلیل حساسیت پوست به برخی از مواد تشکیل دهنده در زیورآلات، این مشکل رخ دهد.

البته باید این واقعیت را بپذیریم که احتمال آسیب به پوست در اثر استفاده از بدلیجات تقلبی زیادتر است. بنابراین در صورتی که از مواد اولیه بی کیفیت و درجه 2 و 3 برای ساخت بدلیجات استفاده شود، احتمال تغییر رنگ پوست افزایش پیدا می کند. در ادامه مقاله قصد داریم علت سبز شدن بدلیجات را پس از استفاده توضیح دهیم. پس اگر دغدغه این موضوع را دارید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

چرا برخی از بدلیجات تقلبی پوست شما را سبز می‌کنند؟

وجود مس در زیورآلات

علت سبز شدن بدلیجات به دلیل به کار رفتن مس در این زیورآلات است. اگرچه مس ضرری برای پوست ندارد؛ اما اگر به صورت روزانه از زیورآلات حاوی مس استفاده کنید، احتمال بروز مشکل وجود خواهد داشت. وقتی پوست عرق می کند، مس موجود در جواهرات با عرق ترکیب می شود و زنگ زدن مس رخ می دهد. زنگ زدن مس، نمک هایی را تولید می کند. نمک های مسی یا اغلب به رنگ آبی هستند یا سبز. این نمک ها علاوه بر اینکه باعث تغییر رنگ پوست می شوند، می توانند رد یک لایه رنگ سبز یا آبی را روی پوست بر جای بگذارند.

در فصل تابستان احتمال بروز چنین مشکلی بیشتر است، چرا که پوست در فصل تابستان بیشتر عرق می کند و تشکیل نمک به واسطه فلز مس افزایش پیدا می کند. البته اینکه پوست شما در اثر استفاده از بدلیجات تغییر رنگ دهد، لزوما به این معنی نیست که شما به آن حساسیت دارید. بلکه به دلیل واکنش عرق بدن به مس است.

پایین بودن عیار طلا

گاهی اوقات علت سبز شدن بدلیجات و زیورآلات طلا را باید در به کار رفتن طلای کم عیار جستجو کرد. طلای 18 عیار و بالاتر، کمتر از سایر انواع زیورآلات طلا اکسید می شوند و رد سیاه و سبز به جا می گذارند. با توجه به اینکه طلا یک فلز نرم است، معمولا به صورت خالص و 24 عیار در زیورآلات مورد استفاده قرار نمی گیرد و عمدتا یک سری فلزات دیگر مانند مس و نیکل با هم ترکیب می شوند تا بتوان به استحکام لازم برای ساخت جواهرات دست پیدا کرد. مس بی کیفیت و مس باکیفیت تفاوت زیادی با هم دارند و بدیهی است که اگر در طلای 18 عیار و پایین تر، از مس بی کیفیت استفاده شود؛ احتمال تغییر رنگ آن وجود دارد.

چرا برخی از بدلیجات تقلبی پوست شما را سبز می‌کنند؟

کم خونی

جالب است که بدانید یکی از علل سبز شدن بدلیجات روی پوست، کم خونی است. افرادی که با مشکل کم خونی و کمبود آهن مواجه می شوند، خون اسیدی تری دارند. این خون اسیدی می تواند با مس و نیکل و سایر ترکیباتی که در طلا به کار رفته است، واکنش نشان دهد. همین موضوع باعث می شود تا افرادی که دچار کم خونی هستند، با احتمال بیشتری دچار تغییر رنگ پوست در اثر استفاده از بدلیجات حاوی مس شوند.

مواد آرایشی و بهداشتی

علاوه بر بدلیجات، برخی از محصولات در اثر واکنش دادن با فلزات مختلف مانند مس، می توانند باعث سیاه شدن رنگ پوست و یا سبز شدن بدلیجات شوند. مصرف برخی از مواد صابونی، عطرها، انواع ادکلن ها و مواد شوینده قبل از استفاده از زیورآلات و بدلیجات، می تواند احتمال تغییر رنگ پوست را افزایش دهد. مواد آرایشی و بهداشتی می توانند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و شیمیایی در پوست و بدلیجات شوند. همین موضوع باعث بروز احتمال تغییر رنگ پوست در اثر استفاده از بدلیجات خواهد شد.

 

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه