نیپل پیرسینگ چیست؟

عمل پیرسینگ یکی از روش های زیبایی است که در آن بخشی از بدن سوراخ و در آن یک اکسسوری و شیء زینتی قرار می گیرد. متداول ترین پیرسینگی که تا به امروز انجام شده است، پیرسینگ گوش است که این امکان را به خانم ها می دهد تا گوشواره در گوش های خودشان کنند. یکی از انواع پیرسینگ های موجود که احتمالا نام آن را کمتر شنیده اید، نیپل پیرسینگ است. این نوع پیرسینگ به سوراخ کردن نوک سینه و قرار دادن یک حلقه یا زیورآلات دیگر گفته می شود.

نیپل پیرسینگ می تواند زیبایی نوک سینه را چندین برابر کند. بسیاری از خانم ها و آقایانی که علاقه مند به پیرسینگ هستند، این روش را برای حفظ زیبایی نوک سینه و برجسته تر نشان دادن آن انجام می دهند. از این رو نیپل پیرسینگ را می توان به عنوان یکی از بهترین روش ها برای زیبایی جنسی شناخت. اما این موضوع نباید باعث شود که بدون توجه به عوارض پیرسینگ نیپل، این کار را انجام دهید.

نیپل چیست؟

نیپل چیست؟ در زبان فارسی، "نیپل" به نوک پستان اشاره دارد. اکسسوری نیپل پرسینگ نوعی جواهر یا زینت است که برای سوراخ های نیپل استفاده می شود. این اکسسوری ها می توانند از مواد مختلفی مانند فلز، پلاستیک، سنگ های قیمتی و شیشه ساخته شوند و در طرح ها و مدل های مختلفی موجود هستند.

نیپل چیست؟

برخی از رایج ترین انواع اکسسوری نیپل پرسینگ عبارتند از:

باربل: باربل ها دو قطعه جداگانه هستند که با یک میله به هم متصل می شوند.
شیلد: شیلدها صفحه های تخت هستند که روی نوک پستان قرار می گیرند.
هالترا: هالتراها شبیه به باربل ها هستند، اما میله ضخیم تری دارند.
حلقه: حلقه ها قطعات دایره ای شکل هستند که از سوراخ نیپل عبور می کنند.
استاد: استادها قطعات مخروطی شکل هستند که نوک تیز دارند.

انتخاب اکسسوری نیپل پرسینگ مناسب به سلیقه و ترجیحات فردی بستگی دارد.

نیپل چیست؟

اکسسوری نیپل چیست؟

نیپل پیرسینگ در واقع یک اکسسوری خاص است که پس از سوراخ کردن نوک سینه در آن ناحیه قرار می گیرد. اکسسوری نیپل می تواند به صورت حلقه و یا یک نگین کوچک باشد که در نوک یک قطعه فلزی قرار گرفته است. معمولا سوراخ کردن ناحیه سینه به صورت افقی انجام می شود تا بتوان حلقه یا هر نوع اکسسوری دیگر را به راحتی در نوک سینه فرو کرد.

اکسسوری نیپل بسته به سلیقه هر فرد و جنسیت او می تواند متفاوت انتخاب شود. افرادی که به اکسسوری های ساده علاقه مند هستند، می توانند با یک آویز حلقه ای شکل، زیبایی نوک سینه خود را چندین برابر کنند. اما اگر به درخشش اکسسوری نیپل در نوک سینه خودتان اهمیت می دهید، پیشنهاد ما این است که به سراغ اکسسوری های نگین دار و جواهر دار بروید.    

اکسسوری نیپل چیست؟     

عوارض پیرسینگ نیپل چیست؟

عوارض استفاده از پیرسینگ نیپل وابسته به محل مراجعه شما برای سوراخ کردن نوک سینه است. اگر به یک پزشک متخصص و مرکز حرفه ای که تمامی موازین بهداشتی را جهت پیرسینگ رعایت می کنند، مراجعه نمایید؛ خیالتان از بابت عوارض پیرسینگ راحت خواهد بود. البته بخشی از این عوارض مربوط به نوع پوست و میزان ترمیم آن پس از مشاهده زخم است. بنابراین، ممکن است برخی از افراد حتی با وجود اینکه به یک پزشک متخصص مراجعه کنند، باز هم شاهد یک سری عوارض ناشی از پیرسینگ باشند. در ادامه به برخی از عوارض نیپل پیرسینگ اشاره می کنیم.

  • عفونت در ناحیه سینه

یکی از مشکلات شایع پس از سوراخ کاری نوک سینه، عفونت است. ممکن است عرق کردن ناحیه سینه و رسیدن این عرق به ناحیه سوراخ شده، باعث عفونت در محل آسیب شود و ترمیم آن محل را سخت‌تر و پیچیده تر کند. برای جلوگیری از عوارض جانبی ناشی از نیپل پیرسینگ، پیشنهاد ما این است که در شرایط آب و هوایی معتدل و با نظر پزشک این کار را انجام دهید.

  • احساس درد در نوک سینه

به دلیل اینکه نیپل پیرسینگ باعث سوراخ شدن نوک سینه می شود، ممکن است تحریک آن ناحیه را به همراه داشته باشد. زنانی که از سوتین استفاده می کنند، بیشتر در معرض درد در ناحیه نوک سینه قرار می گیرند. این درد دو هفته بعد از انجام عمل جراحی تشدید می شود و عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت.

  • کیست خونی

هماتوم یا کیست های خونی ممکن است در اثر قرار دادن پیرسینگ نیپل در یک زاویه نامناسب رخ دهند. در صورت مشاهده هماتوم، معمولا نیاز به جراحی برای تخلیه آن است. البته احتمال مشاهده کیست های خونی در اثر سوراخ کردن صحیح نوک سینه بسیار محدود است.

عوارض پیرسینگ نیپل چیست؟

  • تورم در نوک سینه

وجود تورم پس از سوراخ کاری نوک سینه تا حدی طبیعی است. اما اگر ورم در ناحیه نوک سینه تشدید شود، احتمال آسیب به سینه و درد در آن ناحیه وجود دارد. ممکن است تورم در ناحیه نوک سینه باعث ایجاد خارش های غیر قابل تحمل نیز گردد.

  • اسکار در ناحیه سینه

به هر حال سوراخ کردن نوک سینه باعث ایجاد زخم در این ناحیه می شود. پوست نیز به صورت طبیعی به دنبال راهی برای رفع این مشکل است و با ترمیم پوست نوک سینه باعث ایجاد اسکار خواهد شد. اسکارهای لکوئیدی می توانند در ناحیه سینه به وجود بیایند که برای رفع و درمان آن ها نیاز به جراحی پزشکی است.

زودیکا با افتخار مجموعه‌ای بی‌نظیر از زیورآلات شیک و جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورد. در فروشگاه اینترنتی ما شما می‌توانید از بین پیرسینگ های جذاب، نیمست‌های شیک، گردنبندهای ظریف، گوشواره‌های منحصربه‌فرد و دستبند دخترانه زیورآلات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و دنیایی از زیبایی را به خود هدیه دهید.

دیدگاه‌ها  
سلام یه سوال داشتم من پیرسنگ سینه انجام دادم و الان خوب شده میخواستم ببینم اگر پیرسینگ رو در بیاریم احتمال این هست که مثل گوش سوراخش بسته بشه؟
سلام مائده عزیز. برای جلوگیری از بسته شدن سوراخ پیرسینگ سینه و بهبود کامل، توصیه می کنیم که پیرسینگ سینه را حداقل 6 تا 12 ماه خارج نکنید. این مدت زمان به بدن شما اجازه می‌دهد تا به طور کامل بهبود یابد و خطر عفونت و بسته شدن سوراخ کاهش یابد. همچنین، مراقبت‌های بهداشتی و تمیز نگه داشتن محل پیرسینگ بسیار مهم است تا از هرگونه عفونت جلوگیری شود
من پیرسینگ نوک سینه انجام دادم و الان احساس میکنم عفونت کرده الان از چه پمادهایی میتونم استفاده کنم؟
سلام آتوسا عزیز. برای درمان عفونت پیرسینگ سینه، استفاده از پمادهای آنتی‌بیوتیک می‌تواند مفید باشد. برخی از پمادهای رایج که معمولاً توسط پزشکان توصیه می‌شوند عبارتند از:

1) پماد فوسیدین (Fucidin): این پماد حاوی فوزیدیک اسید است که یک آنتی‌بیوتیک قوی برای مبارزه با باکتری‌ها می‌باشد.
2) پماد تتراسایکلین: این پماد نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و می‌تواند به کاهش عفونت کمک کند.

قبل از استفاده از هر نوع پماد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که پماد مناسب برای شرایط شما تجویز می‌شود.
نوشتن دیدگاه