چگونه بدلیجات زرد را براق کنیم؟

زیورآلات باید بدرخشند؛ اما قرار گرفتن در معرض آلودگی، خاک، مواد شوینده و آرایشی و حتی هوا می ‌تواند زیبایی و درخشش بدلیجات مورد علاقه ‌تان را کاهش دهد. زیورآلات بدلی بر خلاف طلا و جواهرات اصل، به سادگی تغییر رنگ می ‌دهند. این تغییر رنگ زیبایی و ارزش بدلیجات شما را از بین می ‌برد. این اتفاق ناراحت ‌کننده است؛ اما به معنای غیر قابل استفاده شدن بدلیجات شما نیست. خوشبختانه راه ‌های متعددی برای بازگرداندن درخشش از دست رفته بدلیجات زرد وجود دارد که در این مطلب از زودیکا به آن‌ ها می ‌پردازیم. اگر می ‌خواهید زیورآلاتتان مانند روز اول بدرخشند، این مطلب را از دست ندهید.
دلایل متعددی پشت تغییر رنگ و کدر شدن بدلیجات زرد وجود دارد. به صورت کلی، قرار گرفتن در معرض هوا سبب ایجاد یک واکنش شیمیایی و کاهش درخشش بدلیجات به مرور زمان می‌ شود. ناگفته نماند که تماس با آب، انواع کرم و لوسیون، عطر، مواد آرایشی و شوینده‌ ها روند تغییر رنگ را سرعت می‌ بخشد. قدم نخست در جلوگیری از تغییر رنگ یا از دست رفتن درخشش بدلیجات این است که به سراغ نمونه‌ های با کیفیت بروید. تنوع مدل، جنس و قیمت زیورآلات بدلی موجود در بازار بسیار زیاد است. اگر می ‌خواهید زیورآلاتتان عمری طولانی داشته باشند و به راحتی تغییر رنگ ندهند، بدلیجات رنگ ثابت خریداری کنید. این دسته از بدلیجات، مانند بدلیجات موجود در فروشگاه زودیکا، با طلا آبکاری شده اند. در نتیجه، خیالتان از بابت تغییر رنگ زودهنگام این زیورآلات راحت خواهد بود.

چگونه بدلیجات زرد را براق کنیم؟

روش تمیز کردن بدلیجات زرد

بدلیجات زرد به علت درخشش خاص و شباهتی که به طلا دارند، توجه خریداران زیادی را به خود جلب می‌ کنند. مدل ‌های مختلف بدلیجات زرد می‌ توانند به سادگی استایل شما را تکمیل کنند تا در مناسبات مختلف خوش بدرخشید. بدلیجات زرد نیز مانند دیگر انواع بدلیجات با خطر تغییر رنگ مواجه اند. بنابراین، هنگام استفاده از این زیورآلات نهایت دقت را در مراقبت از آن‌ها به کار ببرید تا احتمال تغییر رنگ را به حداقل برسانید.
اگر در هر صورت رنگ و درخشش اولیه بدلیجاتتان از دست رفت، می‌ توانید آن را مثل روز اول درخشان کنید. یک روش تمیز کردن بدلیجات زرد، استفاده از محلول ‌ها یا پولیش ‌های براق کننده فلزات است. براق‌ کننده‌ های شیمیایی می‌ توانند درخشش از دست رفته بدلیجات شما را باز گردانند. با این وجود، بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند از موادی طبیعی و در دسترس برای درخشان کردن بدلیجات زرد خود استفاده کنند. این موارد در هر خانه‌ ای پیدا می ‌شوند و با کم ‌ترین آسیب و هزینه بهترین نتیجه را به همراه می ‌آورند. برای آشنایی با این راهکارها با ما همراه باشید.

روش تمیز کردن بدلیجات زرد

راهکارهای ساده برای تمیز کردن بدلیجات زرد

اگر می ‌خواهید به سرعت و در خانه خودتان بدلیجات زرد را تمیز کنید، حتماً راهکارهای زیر را امتحان کنید. هنگام استفاده از این راهکارها دقت داشته باشید که از پارچه یا برس‌ های زبر و خشن استفاده نکنید و پارچه‌ یا برس نرم را جایگزین کنید.
استفاده از خمیر دندان یکی از ساده ‌ترین و در عین حال کاربردی‌ ترین راهکارهای خانگی برای تمیز کردن بدلیجات زرد به شمار می ‌آید. مقدار کمی خمیر دندان را به آرامی روی بدلیجات خود پخش کنید. برای تمیزی بیشتر، می‌ توانید از یک برس یا مسواک نرم استفاده کنید. تنها در عرض چند دقیقه، سرسخت‌ ترین لکه ‌ها نیز از بین رفته و بدلیجات شما درخشان خواهند شد.
جوش شیرین، نمک و فویل آلومینیوم تنها موادی هستند که برای تمیز کردن بدلیجات زرد نیاز دارید. این راهکار برای زدودن لکه ‌های سرسخت و تغییر رنگ‌ های شدید عالی است. تکه ‌ای فویل را در یک ظرف مسطح قرار داده و بدلیجات خود را روی آن بگذارید. دقت کنید که سطح درخشان فویل به سمت بالا باشد. یک قاشق نمک، یک قاشق جوش شیرین و یک لیوان آب گرم را ترکیب کرده و آن را درون ظرف بریزید. سپس، بدلیجات خود را آبکش کنید و از درخشش آن لذت ببرید.
ترکیب آب و سرکه سفید نیز بدلیجات زرد شما را تمیز و درخشان می ‌کند. اسید موجود در سرکه، ترکیب معجزه‌گری است که جانی دوباره به زیورآلات بدلی شما می ‌بخشد. کافی است مقادیر مساوی آب و سرکه را در یک ظرف با یکدیگر مخلوط کنید. بدلیجات خود را درون ظرف قرار دهید یا با استفاده از یک برس، محلول را روی آن پخش کنید و شاهد درخشش آن ‌ها باشید.

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه