چگونه بدلیجات سیاه شده را طلایی کنیم؟

اکسسوری های بدلی جایگاه ویژه ای در صنعت مد دارند. به همین دلیل استفاده از بدلیجات هر روزه طرفداران بیشتری پیدا می کند. این اکسسوری ها با وجود قیمت پایین خود، زرق و برق و زیبایی زیادی دارند. اما یکی از مشکلات استفاده از زیورآلات بدلی این است که اگر در معرض هوا قرار گیرند، سیاه یا کدر می شوند. در ادامه این مطلب از زودیکا، به شرح روش های خانگی رفع مشکل بدلیجات سیاه شده می پردازیم. لازم به ذکر است که خرید بدلیجاتی با کیفیت باعث می شود که کمتر مشکل تغییر رنگ و کدر شدن آن ها را داشته باشید. شما می توانید زیباترین و مرغوب ترین زیورآلات بدلی را از زودیکا تهیه کنید. اگر بدلیجاتتان جلای اولیه خود را از دست داده و کدر شده و شما به دنبال راهی برای برق انداختن بدلیجات طلایی و نقره ای خود هستید، در زودیکا می توانید با مطالعه چگونه بدلیجات طلایی را نقره ای کنیم، راهکارهای موثری برای مشکل خود بیابید.  برای ارتقا اطلاعات خود درباره اینکه آبکاری طلا روی استیل چگونه انجام می شود و اینکه مزیت های آب طلا برای بدلیجات چیست با ما در زودیکا همراه شوید.

چگونه بدلیجات سیاه شده را طلایی کنیم

طلایی کردن بدلیجات و اکسسوری سیاه شده

بسیاری از بدلیجات از فلز ساخته می شوند که با گذشت زمان در اثر واکنش با اکسیژن دچار تغییر رنگ می شوند. بنابراین هر قطعه از زیورآلات بدلی خود را هر چند ماه یکبار یا هر زمان که درخشندگی خود را از دست داد، باید تمیز کنید. توجه داشته باشید که روش تمیز کردن نقره جات با روش هایی که برای طلایی کردن بدلیجات سیاه شده به کار می برید، یکسان نیست. برخی از اکسسوری های بدلی، دارای روکش هایی مقاوم مانند روکش رودیوم چند لایه هستند. این بدلیجات معمولا قیمت بالاتری نیز نسبت به سایر زیورآلات بدلی دارند. برای تمیز کردن این گونه وسایل باید از روش های سفید کردن نقره استفاده کنید.
در ابتدا برای طلایی کردن بدلیجات خود آن ها را بررسی کنید. در صورتی که این لوازم دارای کریستال و سنگ نیستند، به راحتی آن ها را با مقداری آب و مواد شوینده بشویید. اما اگر اکسسوری شما نگین دار است، آن را با آب نشویید. زیرا با نرم شدن چسب ها در اثر تماس با آب، بعد از مدتی سنگ های تزئینی جدا می شوند. مسواک یکی از وسایلی است که برای شستشوی اکسسوری های بدلی بسیار کاربرد دارد. برای طلایی کردن زیورآلات بدلی آن را کمی زیر آب بگیرید. سپس با استفاده از یک مسواک به آرامی روی وسیله مورد نظر بکشید که زنگ زدگی ها و کثیفی های روی آن از بین برود. البته بهتر است که از مسواکی نو استفاده کنید. زیرا در غیر این صورت احتمال انتقال مواد روی مسواک به بدلیجات وجود دارد.

طلایی کردن بدلیجات و اکسسوری سیاه شده

ترفند خانگی که بدلیجات سیاه شده را براق کنیم

برای تمیز کردن بدلیجات برنجی، می توانید از لیمو کمک بگیرید. برای این منظور یک تکه لیموترش را به همراه مقداری نمک به ظرف پر از آب اضافه کنید. سپس این ترکیب را به خوبی هم بزنید که نمک در آب به خوبی حل شود. سپس چند دقیقه ای زیورآلات برنجی خود را درون ظرف بگذارید. بعد از بیرون آوردن بدلیجات از آب، آن ها را به سرعت خشک کنید که زنگ نزنند.
راه دیگر این است که روی تکه ای لیموترش مقداری نمک بپاشید و آن را روی قسمت های مختلف اکسسوری برنجی بمالید.
روش دیگر برای طلایی کردن بدلیجات سیاه شده، استفاده از سرکه و نمک است. در ابتدا یک لیوان سرکه سفید را با یک قاشق غذاخوری نمک ترکیب کنید. سپس محلول بدست آمده را به مدت 1 الی 2 دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. در نهایت زیورآلات برنجی خود را با استفاده از پارچه ای آغشته به محلول سرکه و نمک تمیز کنید. هنگامی که این محصولات کاملا طلایی شد، آن ها را شسته و خشک کنید.
برای تمیز کردن بدلیجات سنگ دار نیز بهتر است که پارچه ای را به مواد تمیزکننده آغشته و روی سنگ ها بمالید. پس از آن با یک پارچه تمیز دیگر نگین ها و سنگ ها را خشک کنید. البته شستن زیاد این نوع زیورآلات باعث جدا شدن سنگ ها به مرور زمان می شود.
اگر بدلیجاتی از جنس نقره دارید، می توانید برای تمیز کردن آن ها از مایع ظرفشویی استفاده کنید. چند قطره از این شوینده ها را با آب گرم مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز آغشته به این محلول، نقره را مالش دهید. در نهایت نیز نقره جات خود را با آب سرد بشویید و با پارچه تمیز دیگری آن ها را خشک کنید.

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه