همه ما از جواهرات بدلی استفاده می ‌کنیم. تنوع بدلیجات بسیار زیاد بوده و استفاده از آن‌ ها شیوه ‌ای عالی برای همراه شدن با مد روز است. اگر از بدلیجات استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد با مشکلات آن نیز آشنا هستید. بزرگترین ایراد استفاده از بدلیجات این است که رنگ آن‌ها به مرور زمان و در اثر تماس با آب، مواد شوینده و... تغییر رنگ می ‌دهند. هیچ کس دوست ندارد بدلیجات مورد علاقه ‌اش کدر، سیاه و غیر قابل استفاده بشوند؛ اما گاهی اوقات این مشکل اجتناب ناپذیر است. خوشبختانه، کدر شدن و تغییر رنگ بدلیجات قابل حل است. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای برگرداندن رنگ بدلیجات به شما ارائه کنیم. با به کار بردن این شیوه‌ ها می‌ توانید جانی دوباره به بدلیجات خود ببخشید و تا مدت‌ ها از آن‌ ها استفاده کنید. اگر می ‌خواهید درخشش از دست رفته جواهرات بدلی خود را بازگردانید، این مطلب را از دست ندهید.
برای ساخت بدلیجات از فلزات مختلفی استفاده می‌ شود. اگرچه جنس این فلزات با یکدیگر متفاوت است؛ اما همه آن ‌ها در یک ویژگی مشترک اند. فلزات تحت شرایط مشخصی اکسید شده یا به عبارتی، زنگ می ‌زنند. فلزاتی مانند طلا در محیط منزل و مانند آن تغییر رنگ نمی‌ دهند؛ اما متأسفانه این موضوع درباره فلزاتی مانند نقره، مس، برنج و... صادق نیست. آلودگی هوا، مواد معدنی موجود در آب، شوینده ‌ها و مواد شیمیایی اصلی ‌ترین عوامل تغییر رنگ بدلیجات اند. بنابراین، مهم‌ترین اقدام برای حفظ رنگ جواهرات بدلی، دور نگه ‌داشتن آن‌ ها از این مواد است. زودیکا از فروشگاه های اینترنتی معتبر برای خرید بدلیجات زنانه است. شما عزیزان می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت بدلیجات زنانه از برندهای معتبر و خوشنام به این سایت مراجعه نمایید.

چگونه رنگ بدلیجات خود را برگردانیم؟

روش‌ های برگرداندن رنگ بدلیجات

جالب است بدانید که افراد زیادی از روش‌ های برگرداندن رنگ بدلیجات آگاهی ندارند. بسیاری از آن ‌ها تصور می ‌کنند تغییر رنگ یا سیاه شدن بدلیجات به معنای غیر قابل استفاده شدن آن‌ها است. ما اینجا هستیم که خلاف این امر را به شما ثابت کنیم. روش ‌های متعددی برای برگرداندن جلا و درخشش بدلیجات وجود دارد؛ اما روش‌ های خانگی از همه محبوب ‌تر اند. ما شما را با روش ‌هایی بسیار ساده، کم هزینه و در عین حال کارآمد، آشنا می ‌کنیم تا بدلیجاتتان را مثل روز اول درخشان کنید. شما عزیزان می توانید برای خرید عمده بدلیجات رنگ ثابت با ما در فروشگاه بدلیجات زودیکا همراه شوید.

چگونه رنگ بدلیجات خود را برگردانیم؟

چند تکنیک برای برگرداندن رنگ بدلیجات

با وجود رعایت نکات مراقبتی، باز هم ممکن است بدلیجات شما تغییر رنگ بدهند. همان ‌گونه که پیش از این اشاره کردیم، این مشکل غیر قابل حل نیست و راه ‌حل ‌هایی ساده و ارزان دارد. کارآمدترین تکنیک‌ های برگرداندن رنگ بدلیجات به شرح زیر است:

  • شامپو بچه: نخستین تکنیک خانگی برای برگرداندن رنگ بدلیجات، استفاده از شامپو بچه است. شامپو بچه یک شوینده ملایم است و به همین دلیل به بدلیجات شما آسیبی نمی ‌زند. یک قطره از شامپو را با حدود 250 میلی ‌لیتر آب گرم مخلوط کنید و از کف حاصل برای شست و شوی بدلیجات خود استفاده کنید. این تکنیک برای زدودن لک، کدری و بازگرداندن جلای بدلیجات مؤثر است.
  • آب لیمو: راهکار ساده و کم هزینه دوم برای برگرداندن رنگ بدلیجات، استفاده از آب لیمو است. خاصیت اسیدی لیمو با سست کردن ساختار اکسید، زدودن آن را ساده ‌تر می ‌کند. ممکن است برخی از افراد به شما بگویند آب لیمو را روی جواهرات بدلی خود بریزید و به آرامی پخش کنید تا سیاهی آن از بین برود. هرگز این کار را نکنید! لیمو بسیار اسیدی است و می‌ تواند به بدلیجات شما آسیب برساند. آب لیمو و آب را به مقدار یکسان با یکدیگر مخلوط کنید. بدلیجات خود را به مدت 10 دقیقه در این محلول قرار بدهید و سپس با یک مسواک نرم روی آن‌ها بکشید تا دوباره درخشان شوند.
  • سس کچاپ: شاید به نظرتان عجیب بیاید؛ اما سس کچاپ می‌ تواند جلای از دست رفته بدلیجات شما را بازگرداند. کافی است سطح بدلیجات اکسید شده خود را با مقدار مناسبی سس کچاپ بپوشانید و پس از حدود ده دقیقه آن‌ها را بشویید و خشک کنید. به همین سادگی، بدلیجات شما دوباره درخشان و قابل استفاده اند.
  • خمیر دندان: یکی دیگر از موارد کارآمد و در دسترس برای برگرداندن رنگ بدلیجات، خمیر دندان است. ترکیبات سایشی و پاک کننده موجود در خمیر دندان، سبب از بین رفتن هر گونه زنگ‌ زدگی می ‌شود. این تکنیک نیز بسیار ساده است. با استفاده از دست یا یک مسواک نرم مقدار کمی خمیر دندان را با حرکات دورانی روی بدلیجات مالش دهید. اندکی بعد از انجام این کار متوجه درخشش مجدد بدلیجات خود می ‌شوید. اجازه بدهید خمیر دندان حدود پنج دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

در این مطلب از زودیکا، بهترین تکنیک ‌های برگرداندن رنگ بدلیجات را با شما در میان گذاشتیم، امیدواریم این شیوه‌ ها برای شما مفید باشند.

 

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه