اکسسوری بدلیجات چیست؟

اکسسوری یک واژه لاتین که به معنی هر وسیله ایست که به چیز دیگری اضافه می شود. رواج این کلمه در حوزه مد و فشن در قرن بیست و یک بیشتر شده است. چون اکسسوری بخش جدایی ناپذیری از استایل های افراد جامعه امروز شده است. اکسسوری در مد امروزی به هر وسیله و المانی به جز پوشاک اصلی که برای تزیین و تکمیل استایل به کار می رود گفته می شود. اکسسوری می توانند یک کمربند، یک کیف دستی کوچک، یک دستبند چرم و یا یک عینک آفتابی باشد. بدلیجات هم جزئی از اکسسوری ها محسوب می شوند. زیورآلات بدلی بخش وسیعی از اکسسوری ها را تشکیل می دهند. چرا که بدلیجات خود شامل دسته هایی مثل ست و نیم ست، گردنبند، حلقه و انگشتر، دستبند و گوشواره و … است. اکسسوری بدلیجات رایج تر و شناخته تر از دیگر اکسسوری هاست. در بعضی مواقع عموم مردم اکسسوری زنانه را همان بدلیجات تعبیر می کنند.

اکسسوری بدلیجات چیست؟

تنوع اکسسوری بدلیجات انگشتر

انگشتر یکی از مهمترین اکسسوری بدلیجات است که انواع مختلفی دارد. انگشتر ها بسته به مدل طراحی آن، اسم های مختلفی دارند. بندانگشتی ها، حلقه های فلزی ساده و باریکی هستند که در بالای انگشت قرار میگرند. انگشتر های خوشه ای از سنگ های زینتی در آن استفاده می شود. یک سنگ در مرکز و سنگ های دیگر در اطراف آن روی رکاب انگشتر سوار می شوند.
انگشتر های کوکتیل یک قطعه سنگ یا فلز طراحی شده بزرگی است که روی یک رکاب نسبتا ساده قرار می گیرد. این انگشتر برای نشان دادن قدرت است و در دست راست پوشیده می شود. انگشتر های استک طوری طراحی می شوند که یک سنگ یا فلز طرح دار روی یک رکاب نازک باشد تا بتوان چندتای آنها را پوشید. انگشتر هایی که دور تا دور رکاب آنها نگین کاری شده باشد، انگشتر ابدیت نام دارد. و نشان از عشق همیشگی است. دستبند ژوپینگ قیمت متنوعی در بازار دارد شما عزیزان می توانید برای خرید دستبند و سایر بدلیجات ژوپینگ با قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی بدلیجات زودیکا مراجعه کنید.

اکسسوری بدلیجات چیست؟

تنوع اکسسوری بدلیجات گردنبند

گردنبند ها هم مثل انگشتر ها انواع مختلفی دارند. از گردنبد یقه ای و پرنسسی گرفته تا اپرا. در ادامه مقاله تمامی انواع اکسسوری بدلیجات گردنبند را به شما معرفی میکنیم. گردنبند های یقه ای بالای استخوان ترقوه بسته می شوند و حدودا 35 سانتی متر طول دارند. چوکر ها حدودا 40 سانتی متر طول دارند و زیر استخوان ترقوه قرار می گیرند.
نوع دیگری از اکسسوری گردنبند، گردنبند های پرنسسی است که شکل های شلوغ و پر زرق و برقی دارند. مَتینِی گردنبند هایی هستند که در مرکز نیم تنه قرار می گیرند و حدودا 55 سانتی متر طول دارند. اوپرا ها گردنبند هایی با طول 75 سانتی متر هستند که زیر نیم تنه می رسند. اگر اوپرا ها چند لایه پوشیده شوند جذابیت خاصی دارند.

همان طور که دیدیم اکسسوری بدلیجات دسته بندی ها و انوع مختلفی دارند. امیدواریم با شناخت آنها بتوانید بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

نوشتن دیدگاه