برق انداختن بدلیجات طلایی

امروزه استفاده از زیورآلات بدل مانند انگشتر، گوشواره، خلخال، دستبند و ... رونق بسیاری پیدا کرده است و بیشتر افراد تمایل دارند در استایل روزانه خود از انواع اکسسوری ها استفاده کنند. در واقع تنوع بالایی که در ساخت جواهرات بدلی وجود دارد سبب شده هر فرد متناسب با نیاز و سلیقه خود بهترین نوع آن را خریداری نماید. به طور کلی زیورآلات در انواع جنس طلا، نقره، استیل، طلایی و ... تولید می شوند که با توجه به بودجه می توان بهترین انتخاب را داشت.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

چگونه بدلیجات سیاه شده را طلایی کنیم؟

معمولا محبوبیت بدلیجات طلایی نسبت به دیگر مدل ها بیشتر است زیرا این زیورآلات شباهت زیادی به جواهرات و طلای واقعی دارند. علاوه بر این قیمت مناسبی دارند و هر فرد با هر بودجه ای توانایی خرید آن ها را دارد. اما یکی از دغدغه این افراد برق انداختن بدلیجات طلایی اعم از انگشتر، گردنبند، دستبند، گوشواره، پابند و غیره است. در واقع این محصولات ممکن است به دلایل مختلف دچار تغییر رنگ شوند که با رعایت برخی نکات و با وسایل خاصی امکان برق انداختن آن ها وجود دارد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که روش هایی که در ادامه ارائه می شوند برای تمامی زیورآلات کاربردی نیست و ممکن است که با نتیجه ی عکس مواجه شوید. با این تفاسیر توصیه می شود اگر براق نگه داشتن زیورآلات طلایی برایتان حائز اهمیت است با این مطلب از زودیکا همراه باشید.

برق انداختن بدلیجات طلایی

رنگ زیورآلات زرد قدیمی و یا بی کیفیت ممکن است کدر شوند که با وسایلی مانند الکل، شیشه پاک کن، سرکه، تمیز کننده جواهر و ... به آسانی می توان آن ها را برق انداخت. بهتر است زیورآلات خود را از برندهای معتبر و فروشگاه هایی که محصولات اصل و با کیفیت را در اختیار مشتری ها قرار می دهند، خریداری نمایید تا کمتر شاهد رنگ پریدگی آن ها باشید. به طور کلی اکثر تولید کنندگان برای ساخت بدلیجات طلایی از فلزاتی استفاده می کنند که کیفیت بالایی دارند و برای زیبایی بیشتر از روکش های آب طلا و غیره استفاده می کنند. از این رو فلزات به آسانی به هوا واکنش نشان می دهند و اکسید می شوند. ناگفته نماند که برای انتخاب روش مناسب برق انداختن زیورآلات ابتدا باید علت تغییر رنگ و یا کدر شدن آن را پیدا کنید زیرا در برخی موارد روشی برای براق کردن جواهرات بدلی وجود ندارد.

10 راهکار معجزه آسا برق انداختن بدلیجات طلایی

10 راهکار معجزه آسا برق انداختن بدلیجات طلایی

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد زیورآلات بدل طلایی محبوبیت ویژه ای بین عموم دارند از این رو آشنایی با روش های متفاوت برق انداختن آن ها برای بیشتر افراد حائز اهمیت است. برای آشنایی بیشتر در این قسمت به 10 راهکار معجزه آسا برق انداختن بدلیجات طلایی اشاره شده است:

  • صابون: یکی از ساده ترین راه ها برای این کار استفاده از صابون است، صابون های نرم به دلیل خاصیت اسیدی کمی که دارند می توانند به خوبی انواع مدل زیورآلات را تمیز کنند. برای این کار فقط باید از صابونی مناسب و آب ولرم استفاده کنید و زیورآلات خود را حداقل تا 10 دقیقه در کف صابون قرار دهید تا کامل خیس و تمیز شود. در آخر با پارچه ای نرم به آرامی آن ها را خشک نمایید.
  • مایع ظرفشویی: مایع ظرفشویی نیز می تواند به خوبی در برق انداختن بدلیجات طلایی موثر باشد و به آسانی با انداختن انواع مدل های جواهرات بدلی در مخلوط آب گرم، نمک و مایع ظرفشویی می توان به طور معجزه آسایی به براق شدن آن ها کمک کرد.
  • لیموترش: همانطور که می دانید لیموترش خاصیت اسیدی دارد از این رو می تواند به آسانی انواع زیورآلات طلایی، استیل و ... را تمیز و براق کند. برای این کار تنها باید یک لیموترش را از وسط نصف کرد و آب آن را روی قسمت کدر یا رنگ و رو رفته بدلیجات ریخت. البته برای این کار باید به نکات مهمی توجه کنید زیرا اسید آن اگر زیادی روی محصول باقی بماند می تواند آسیب جدی به آن وارد کند از این رو باید فوری با آب شسته شود.

10 راهکار معجزه آسا برق انداختن بدلیجات طلایی

  • جوش شیرین: جوش شیرین نیز می تواند عملکرد فوق العاده ای در تمیزی و براقی زیورآلات داشته باشد. البته بیشتر افراد جوش شیرین را با آب گرم، لیموترش و ... مخلوط می کنند زیرا با این کار عملکرد آن بیشتر می شود.
  • شامپو بچه: برخی افراد بر این باورند که شامپو بچه نسبت به دیگر شوینده ها عملکرد بهتری برای براق کردن زیورآلات بدل دارد و از آن جایی که خاصیت اسیدی آن کمتر است آسیب کمتری به محصولات شما وارد می کند. علاوه بر این استفاده از شامپو بچه درخشش فوق العاده ای در بدلیجات ایجاد می کند. اگر می خواهید از این ماده برای تمیزی و برق انداختن زیورآلات خود استفاده کنید باید بدلیجات را در مخلوطی از آب ولرم و شامپو بچه قرار دهید و با فرچه ای نرم آن ها را تمیز کنید. در آخر آن ها را با آب سرد بشویید و با پارچه نرم و لطیف خشک کنید.
  • سرکه: افرادی که از انواع زیورآلات استفاده می کنند برای تمیز کردن آن ها حتما یک بار از سرکه استفاده کرده اند. در واقع این مواد برای برق انداختن انواع زیورآلات بدل طلایی کوچک و بزرگ اعم از زنجیر، آویز، دستبند، انگشتر، گردنبند و ... مناسب و کاربردی است. سرکه خاصیت اسیدی بسیار قوی دارد در نتیجه باید حتما با آب مخلوط شود سپس با پنبه یا پارچه ای نرم اقدام به تمیزی و برق انداختن بدلیجات کرد.

راهکارهای آسان برق انداختن بدلیجات طلایی

راهکارهای آسان برق انداختن بدلیجات طلایی

  • خمیر دندان: اگر زیورآلات شما دچار جرم گرفتگی شده اند و رنگ آن ها کدر شده می توان از خمیر دندان استفاده کرد و به آسانی آن ها را مثل روز اول براق کرد. در واقع با استفاده از خمیر دندان و مسواک نرم باید بدلیجات را حسابی تمیز کنید تا سطح آن کاملا براق شود سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید.
  • الکل: یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای برق انداختن بدلیجات طلایی الکل است. در واقع الکل خاصیت قوی در پاک کنندگی دارد و می تواند انواع لکه، آلودگی و .. را از بین ببرد. برای این کار به یک لیوان الکل و پارچه تمیز نیاز دارید
  • آمونیاک: با توجه به این که آمونیاک خواص تمیز کنندگی بالایی دارد از آن برای تمیز کردن سطوح و محصولات مختلف استفاده می شود. برای این کار باید مخلوطی از نصف فنجان آمونیاک و یک فنجان آب گرم تهیه کرد و زیورآلات را در آن قرار داد.
  • نوشابه: شاید جالب باشد اما نوشابه می تواند به خوبی انواع زیورآلات را براق کند. در واقع گازهای موجود در نوشابه سبب می شوند رسوبات و لکه ها از بین بروند از این رو برای درخشان کردن بدلیجات طلایی نیز کاربردی است. البته نوشابه خاصیت بالایی در درخشان کردن انواع سنگ های الماس، زمرد، یاقوت و ... دارد.
  • شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

    چگونه بدلیجات طلایی را نقره ای کنیم؟

محصولات پیشنهادی
نوشتن دیدگاه